Vår samarbeidspartner på forsikring kommer godt ut i pristest

VG testet mot slutten av 2015 forskjeller blant forsikringsselskaper og konkluderte med at det er mye å spare på å bytte forsikringsselskap, og da spesielt til Storebrand. For to av tre familier kommer Storebrand best ut. Og Akademikeravtalen med Storebrand gir våre medlemmer den laveste prisen.

En familie på fire med to biler kan spare opptil 17 000 kroner i året på å flytte alle forsikringene sine fra et selskap til et annet, viser VGs store prissjekk. Prisene varierer kraftig.

Storebrand kommer best ut for to av tre familier. Testen er gjort for familier i ulike deler av landet, og det er Oslo-familien og Kristiansands-familien Storebrand kommer best ut på.

- Vi er veldig godt fornøyd med denne testen og vi har også kommet godt ut i øvrige tester i 2015. Til nå har nærmere 60 000 akademikere kjøpt kollektive forsikringer i Storebrand og 8 000 har også kjøpt privat forsikring til en svært god pris hos oss i Storebrand. Vi ønsker enda flere akademikere velkomne i 2016, både kollektive og private forsikringer.

Enkelt å bytte

Ifølge en undersøkelsen fra Norsk Finansbarometer (TNS Gallup), som ble gjennomført tidligere i år på oppdrag for Finans Norge, kommer det frem at over en halv million nordmenn byttet forsikringsselskap i 2014.

- Når du har bestemt deg for hvilket selskap du vil bytte til, er det veldig enkelt å bytte. Utfordringen er å finne det selskapet som passer best til dine behov, og det er vanskelig å finne en komplett prissammenligning, samt at det er vanskelig å få oversikt over kvalitetsforskjellene. Både på penger.no og på finansportalen.no kan man finne gode oversikter, selv om disse ikke er komplette, sier Rune Brunborg, daglig leder i penger.no

Mer om emnene