Tidligere vinner av patologforeningens forskningspris, Sigrid Bjørnstad, forsvarer sin doktorgrad "Morphological and molecular aspects of hormone receptor signalling in developing lungs and cerebellum; an experimental study in the chicken"  onsdag 11.mai.
Bjørnstad forskning er et bidrag til å avdekke medikamenters innvirkning på menneskefostre.

Molekylærpatologisk satsing er ikke bare nødvendig på nasjonalt plan. Universitetet i Oslo tenker strategisk og ønsker å være med i den rivende utviklingen. Et nytt professorat (alternativt amanuensis-stilling) er nå utlyst, med søknadsfrist 5.august. Stillingen innebærer også undervisningsansvar innen patologi og kombineres med en 20% stilling på avdeling for patologi ved OUS.  Utlysningsteksten finner du her.

Patologforeningens forskningspris på 10.000 kroner gikk i år til Marit Valla for foredraget "Molecular subtypes of breast cancer: long term incidence trends and prognostic differences." Arbeidet inngår i Marits doktorgradsarbeide om brystkreft.
Prisen for beste påskeegg gikk til Justyna Sliwinska fra Vestfold og posterprisen til Charlotte Vaysse, OUS.

Ying Chen går inn i sin 3. periode som styreleder, men med store utskiftninger i styret. Ingvild Koren Lobmaier, som har hatt en fast hånd på regnskap og utdanningsutvalg, følger med videre, men resten av styret er nytt: Rolf Bruun Bie rykker opp fra varapost til styremedlem, sammen med Ok Målfrid Mangrud, Elisabeth Wik og Ingrid Lott. Nytt varamedlem er Tor Vikan Rise.

Siste nyheter

Aktivitetskalender