Barn, og spesielt spedbarn, har høyest risiko for å utvikle kronisk infeksjon ved hepatitt B-smitte. Paidos har snakket med barnelege Margrethe Greve-Isdahl ved Folkehelseinstituttet om hepatitt B-vaksinen som nå tilbys gjennom barnevaksinasjonsprogrammet og spesielt hvordan risikobarn på sykehus skal følges opp. Les hele intervjuet på Paidos.no.

Beste artikkel fra det norske pediatermiljøet skal premieres. Alle artikler med barnelege fra Norge som første- eller sisteforfatter kan nomineres til prisen. Send et forslag til forskningspris@barnelegeforeningen.no. Frist 15. mars. Les om prisen her

Les årets første nyhetsbrev fra Nettverket, blant hovedtemaer: barn og søvn (som også er tema på nettverksseminar 12. juni), nytt om BNF-C, nye norske artikler om barn og smerte og mye mer. Les nyhetsbrevet her.

¨EAP 2017 Congress and MasterCourse¨ denne gang i Ljubljana i Slovenia. Fra 12. til 15. oktober 2017. Frist for innsendelse av abstrakt er 15. mars. Ta en titt på kongressens egen hjemmeside her

Ingen aktiviteter funnet

Kurskatalogen

Kommende kurs

Finn kurs:

Denne gangen i samarbeid med barnekirugene! Nytte temanummer som tar for seg flere aspekter ved tilstander som krever godt samarbeid mellom barnekirurger og barneleger. Du kan lese om blant annet behandling av gastroøsofageal refluks, gastrostomi, anorektale misdannelser, øsofagusatresi, epilepsikirurgi og mye mye mer. Ta en titt her

Norsk barnelegeforening sine veiledere i akutt og generell pediatri er lagt over på Helsebiblioteket sine sider.

Har du kommentarer eller tips til oss, kontakt nettredaktør Zanira Ansari på pedweb@barnelegeforeningen.no

Norsk barnelegeforening (NBF) er en fagmedisinsk forening innen Den norske legeforening og arbeider både for barnas og barnelegenes interesser. Meld deg inn!