Barn, og spesielt spedbarn, har høyest risiko for å utvikle kronisk infeksjon ved hepatitt B-smitte. Paidos har snakket med barnelege Margrethe Greve-Isdahl ved Folkehelseinstituttet om hepatitt B-vaksinen som nå tilbys gjennom barnevaksinasjonsprogrammet og spesielt hvordan risikobarn på sykehus skal følges opp. Les hele intervjuet her. Se flytskjema på fhi sine nettsider her

Les årets første nyhetsbrev fra Nettverket, blant hovedtemaer: barn og søvn (som også er tema på nettverksseminat 12. juni), nytt om BNF-C, nye norske artikler om barn og smerte og mye mer. Les nyhetsbrevet her.

Beste artikkel fra det norske pediatermiljøet skal premieres. Alle artikler med barnelege fra Norge som første- eller sisteforfatter kan nomineres til prisen. Send et forslag til forskningspris@barnelegeforeningen.no. Frist 1.mars. Les om prisen her

Dette kan du glede deg til! Ta en titt på introduksjonsvideoen deres her. Det skjer fra 31. mai til 2. juni iår.

Ingen aktiviteter funnet

Kurskatalogen

Kommende kurs

Finn kurs:

Denne gangen i samarbeid med barnekirugene! Nytte temanummer som tar for seg flere aspekter ved tilstander som krever godt samarbeid mellom barnekirurger og barneleger. Du kan lese om blant annet behandling av gastroøsofageal refluks, gastrostomi, anorektale misdannelser, øsofagusatresi, epilepsikirurgi og mye mye mer. Ta en titt her

Norsk barnelegeforening sine veiledere i akutt og generell pediatri er lagt over på Helsebiblioteket sine sider.

Har du kommentarer eller tips til oss, kontakt nettredaktør Zanira Ansari på pedweb@barnelegeforeningen.no

Norsk barnelegeforening (NBF) er en fagmedisinsk forening innen Den norske legeforening og arbeider både for barnas og barnelegenes interesser. Meld deg inn!