I forbindelse med Vårmøtet i Drammen innkaller styret til NBFs Årsmøte 2017 torsdag den 1. juni kl. 13.10-14.40 i Drammen (Union Scene). Saksliste med vedlegg finner du her

Vårens store event for Barneleger skjer i Drammen fra 31. mai til 2. juni. Påmeldingen er fortsatt åpen og arrangørene har satt sammen et svært tiltalende faglig og sosialt program. Alt om Vårmøte 2017 finner du her.

Trenger du å lære mer om søvnforstyrrelser, søvnsykdommer og deres behandling hos barn? Da melder du deg på dette kurset som holdes fra 30/10 til 01/11-17. Program via Kurskatalogen og påmelding her

Nyttig nytt nyhetsbrev fra Nasjonalt nettverk for legemidler til barn: BNF- C er åpen igjen! Cevarix i barnevaksinasjonsprogrammet fra høsten 2017. Behandling av migrene hos barn og unge. Og mye mer. Les nyhetsbrevet her.

Ingen aktiviteter funnet

Kurskatalogen

Kommende kurs

Finn kurs:

Les om hepatitt B vaksinen som har fått plass i barnevaksinasjonsprogrammet. Les artikkel fra UNN om holdninger helsepersonell ved nyfødtavdelinger har til behandling, prognose og oppfølging av ekstremt premature barn. Og blant annet en spennende kasuistikk fra pensjonert barnelege Noralv Breiviks opphold i Sierre Leone. Les PAIDOS her eller på Paidos.no

Norsk barnelegeforening sine veiledere i akutt og generell pediatri er lagt over på Helsebiblioteket sine sider.

Har du kommentarer eller tips til oss, kontakt nettredaktør Zanira Ansari på pedweb@barnelegeforeningen.no

Norsk barnelegeforening (NBF) er en fagmedisinsk forening innen Den norske legeforening og arbeider både for barnas og barnelegenes interesser. Meld deg inn!