Hypnose/hypnoterapi med fokus på barn, ungdom og deres familier. Høsten 2017 starter 9. kull i 1-årig utdanning i klinisk hypnose/hypnoterapi med fokus på barn, ungdom og deres familier. Ta en titt på hvorfor dette er nyttig for deg som Barnelege og meld deg på her

Nytt styre i NBF tiltrådte 1. sept. Ta en titt på NBF styrets sammensetning frem til 2019.

Slik skal søknaden skrives! Informajson fra Helfo til leger som skriver søker refusjon av utgifter til Synagis. Les informasjonsskrivet her

Helsedirektoratet har utarbeidet et informasjonsskriv til helsepersonell om rituell omskjæring av gutter. Informasjonsskrivet inkluderer også Lov om rituell omskjæring av gutter. Les informasjonsskrivet her

Ingen aktiviteter funnet

Kurskatalogen

Kommende kurs

Finn kurs:

Les om hepatitt B vaksinen som har fått plass i barnevaksinasjonsprogrammet. Les artikkel fra UNN om holdninger helsepersonell ved nyfødtavdelinger har til behandling, prognose og oppfølging av ekstremt premature barn. Og blant annet en spennende kasuistikk fra pensjonert barnelege Noralv Breiviks opphold i Sierre Leone. Les PAIDOS her eller på Paidos.no

Norsk barnelegeforening sine veiledere i akutt og generell pediatri er lagt over på Helsebiblioteket sine sider.

Har du kommentarer eller tips til oss, kontakt nettredaktør Erling Tjora på pedweb@barnelegeforeningen.no

Norsk barnelegeforening (NBF) er en fagmedisinsk forening innen Den norske legeforening og arbeider både for barnas og barnelegenes interesser. Meld deg inn!