24.04.17 ble det holdt Høynivåmøte mot vold mot barn i regi av Barneombudet. Deltakerne signerte felleserklæringen ¨Grefsenerklæringen mot vold mot barn¨ i tillegg til egne undererklæringer. Her kan du gjøre deg kjent med NBF sine forpliktelser i arbeidet mot vold mot barn. Ta også en titt på Barneombudets egen nettside

Meld deg på vårmøte nå!! Ny episode fra Drammen er ute nå, se video her! Det skjer i Drammen fra 31. mai til 2. juni. Frist for innsendelse av abstrakt til frie foredrag er 8. mai. Ta en titt på program og påmelding her.

World Immunization Week i regi av IPA fra 24. til 30. april 2017 for å øke oppmerksomheten rundt vaksiner og for å poengtere deres viktige rolle innenfor barnehelse. Følg @IPAWorldorg på sosiale medier, del deres innlegg og ta en titt her

Nyttig nytt nyhetsbrev fra Nasjonalt nettverk for legemidler til barn: BNF- C er åpen igjen! Cevarix i barnevaksinasjonsprogrammet fra høsten 2017. Behandling av migrene hos barn og unge. Og mye mer. Les nyhetsbrevet her.

Ingen aktiviteter funnet

Kurskatalogen

Kommende kurs

Finn kurs:

Les om hepatitt B vaksinen som har fått plass i barnevaksinasjonsprogrammet. Les artikkel fra UNN om holdninger helsepersonell ved nyfødtavdelinger har til behandling, prognose og oppfølging av ekstremt premature barn. Og blant annet en spennende kasuistikk fra pensjonert barnelege Noralv Breiviks opphold i Sierre Leone. Les PAIDOS her eller på Paidos.no

Norsk barnelegeforening sine veiledere i akutt og generell pediatri er lagt over på Helsebiblioteket sine sider.

Har du kommentarer eller tips til oss, kontakt nettredaktør Zanira Ansari på pedweb@barnelegeforeningen.no

Norsk barnelegeforening (NBF) er en fagmedisinsk forening innen Den norske legeforening og arbeider både for barnas og barnelegenes interesser. Meld deg inn!