Informasjon om medfødte hjertefeil i alle aldre og hjertesykdommer hos barn

• Om hjertefeil / diagnoser (FFHB)

Foreningen For Hjertesyke Barn utarbeidet i sin tid "Hjerteskolen" sammen med barnekardiolog Per G. Bjørnstad og medisinsk illustrator Ane Reppen. Hjerteskolen er for tiden (2012) under revisjon og vil republiseres i ny drakt forhåpentligvis i løpet av 2012. DUCTUS og FFHB har inngått et samarbeid om publisering av informasjon om medfødte hjertefeil på norsk.

• Corience

Nettside til samarbeidsprosjektet mellom europeiske interesseforeninger for medfødte hjertefeil (inkl. FFHB) med informasjon om diverse hjertefeil (på engelsk).

• Yale School of Medicine - Congenital Heart Disease Index

Beregnet på foreldre, men avgjort leseverdig for fagfolk også. Grundige og lett forståelige forklaringer. Gode illustrasjoner.

• Cincinnati Children's Heart Institute Encyclopedia

Engelsk-språklig omfattende samling av informasjon omkring hjertefeil, prosedyrer og undersøkelser inkl. veldig gode tegninger og animasjoner

• PedHeart

Kommersiell database med bilder, diagrammer, lysbilder, handouts osv. om medfødte hjertefeil. Engelsk (og delvis på flere andre språk, men ikke norsk). Tilgang online og abonnementsbasert.

• The Nevil Thomas Adult Congenital Heart Library

Rikt utstyrt fritt tilgjengelig informasjonsdatabase (inkl. bilder) drevet av Toronto Adult Congenital Cardioac Centre

• Heart Disease and Pregnancy

Meget omfattende nettside fra Toronto Congenital Cardiac Centre for Adults

• Adresseliste Congenital Heart Defects.com

Adresseliste med sykehus i USA og (noen) internasjonale som tilbyr barnehjertekirurgi.

• Adresseliste - American College of Cardiology

Adresseliste med sentre i USA og Canada med barnehjertekirurgi og barnekardiologisk oppfølging.