2024 2023 2022 2021 2020 2018 Eldre artikler

Reisestipend EndoBridge

Norsk Endokrinologisk Forening vil som i fjor dekke reise/opphold for en LIS i endokrinologi på EndoBridge 17.-20. oktober i Antalya, parallelt med at ECCE (Early Career Clinical Endocrinology) dekker deltageravgift. Stipendmottaker forventes å bidra til et innlegg i Indremedisineren i etterkant. Begrunnet søknad sendes sekretær asne.bakke@sus.no med kopi leder trine.finnes@sykehuset-innlandet.no innen TBA

Reisestipend EYES

European Society of Endocrinology (ESE) Young Endocrinologists and Scientists (EYES) sitt årlige møte i Helsinki 6.-8. september i år. Norsk Endokrinologisk Forening lyser herved ut to reisestipend a kr 10 000 til LIS i endokrinologi. Begrunnet søknad sendes sekretær asne.bakke@sus.no med kopi leder trine.finnes@sykehuset-innlandet.no innen TBA

Ressurser vedrørende osteoporose

Til forhåpentligvis hjelp og nytte er det her samlet en del ressurser av ulik art knyttet til osteoporosebehandling - til både behandlere og pasienter. Lagre det du vil bruke! Lenker til veilederne ligger også under Veilederfanen.

Forskningsstipend

Som annonsert på årets Vintermøte, utlyser Norsk Endokrinologisk Forening et forskningsstipend på NOK 75 000 tiltenkt klinisk forskning innen diabetes, finansiert av Astra Zeneca. Søknadsfrist 1. oktober. Se vedlagte utlysning

European Hormone Day

European Hormone Day er 24. april i år. Vedlagt er Milano Declaration - et felles statement fra European Society of Endocrinology and the European Hormone and Metabolism Foundation publisert på første European Hormone Day i 2022, samt to flotte postere om endokrine helseutfordringer og 10 råd om god endokrin helse, verdt å kikke på og eventuelt bruke.
01. mars 2024

Endelig program Vintermøtet 2024

Vedlagt endelig program Vintermøtet 2024.
02. februar 2024

Mangel på CRH

Det er mangel på CRH på ubestemt tid, og ESE har kommet med anbefalinger om alternative tester for differensialdiagnostikk av ACTH-avhengig Cushing, se vedlegg.
13. desember 2023

Mangel på Estradot

Per tiden er det vanskelig å få tak i Estradot depotplaster. Vedlagt veiledning om bytte til erstatningspreparater.
03. desember 2023

Stipendutlysning

Neste frist for å søke om stipend fra Nils Normans minnefond eller Norsk Selskap for Endokrinologis reisefond er 1. februar 2024. Dette er aller siste gang Nils Normanns minnefond lyses ut, og summen er derfor denne gangen de resterende NOK 117 396,-. Fra Norsk Endokrinologisk Selskap lyses det ut NOK 100 000,- som før. Søknader sendes til leder av NEF trine.finnes@sykehuset-innlandet.no med kopi til sekretær asne.bakke@sus.no. Se lenke til vedtekter under.

Side 1 av 10