Et velkommen fra den islandske kongresskomite

Den 20. Nordiske kongress for spesialister og utdanningskandidater i allmennmedisin holdes i Reykjavik den 14. til 16. juni 2017 med tema “FROM THE CORE, changes and challenges in Primary Care”.

Vi ser frem til å være vert for kongressen, der vi vil utforske og diskutere hva allmennmedisin handler om i Norden, hva vi har gjort i fortiden og hva fremtiden vil bringe oss.

Tidlegare var prosentdelen av hjerneslagpasientar som fekk behandling med trombolyse mykje lågare i Hallingdal enn i resten av Vestre Viken helseforetak. CT-maskina gjev eit meir likeverdig helsetilbod til befolkninga i dalen, sier Øystein Lappegard, kommuneoverlege, Ål.

Alle fastleger har nå mulighet for å ta i bruk kjernejournal. Med kjernejournal har du for første gang i historien tilgang til medisinske opplysninger om hele den norske befolkning inn i ditt journalsystem. Opplysningene er ikke ordinære journalopplysninger men kun «kjerneinformasjon» om pasienten, beregnet på de gangene du sitter med en ukjent pasient eller av andre grunner mangler viktig opplysninger om den pasienten som du skal behandle

NFAs årsmøte for 2017 avholdes torsdag 27. april på Scandic Ishavshotel Tromsø.

Siste nyheter

Aktivitetskalender