Årets Solstrandkurs hadde fysikalsk medisin og indremedisin som temaer. Innsendte presentasjoner finnes her.

Hurtigrutekurset 2017 vil bli avholdt fra 6. oktober - 10. oktober på M/S Finnmarken. Kurset går på strekningen mellom Kirkenes og Trondheim.

Temaer er idrettsmedisin og folkehelse. Kurset er søkt godkjent som klinisk emnekurs med 23 timer for spesialiteten allmennmedisin.

Leder i NFA Petter Brelin snakket om foreningens allmennmedisinske samfunnsoppdrag i talen til årsmøtet under Våruka i Tromsø 27. april: Fagutvikling, kvalitetsutvikling, kompetanseheving. Være pasientenes og fagets forsvarere i møte med myndigheter og andre sterke aktører i samfunnet. I kjernen ligger spørsmålet som ble tatt opp til diskusjon på årsmøtet: Gir vi nok til dem som trenger mest? Les Petter Brelins tale her.

- Utposten er et slags faglitterært lavterskeltilbud. Det skal være plass til mye forskjellig stoff - av ulike sjangre. Men det bør være praksisnært - og holde såpass kvalitet at vi blir tatt på alvor, sa redaktør Tom Sundar i takketalen.

Aktivitetskalender

Kommende aktiviteter