Dersom du følger NFA på facebook, har du kanskje fått med deg at vi det siste året har laget rekrutterings-og omdømmefilmer for allmennmedisin. Vi har fått god respons på disse, både fra myndigheter, medisinstudenter og befolkningen ellers.

- Vi jobber godt med pasientene våre. Fastlegene på Skreia legesenter har såkalt 0-avtale, det vil si at per capita tilskuddet går til kommunen i sin helhet. Kommunen holder lokalene, ansetter og lønner medarbeiderne, og slik får vi anledning til å jobbe godt klinisk, sier Nora Langballe Rosseland, fastlege, Skreia legekontor.

Hurtigrutekurset 2018 vil bli avholdt fra 26. oktober - 30. oktober på M/S Finnmarken. Kurset går på strekningen mellom Kirkenes og Trondheim.

Tema for årets kurs er ungdomshelse. Kurset søkes godkjent som klinisk emnekurs med 23 timer for spesialiteten allmennmedisin. Utdanningsfond II kan søkes for dekning av utgifter til reise og opphold.  Påmelding innen 25.6.18.

Seks fastleger og en turnuslege i Honningsvåg er ansvarlig som gruppe, for 3200 pasienter. Legene dekker opp fravær ved permisjoner og ferier for hverandre, slik at kommunen ikke trenger vikarer. Dette gir en stabil og god legetjeneste, noe som er avgjørende for å gi befolkningen et godt helsetilbud når uvær setter inn og fly ikke kan lande. Se intervjuet med Bjørn Nordang og Erik Langfeldt, Nordkapp legekontor.

Ingen aktiviteter funnet