Kursfoiler fra Nord-Norgekurset 2017-fysikalsk medisin

For 26 gang arrangerte AF og NFA kurs på Hurtigruten 5-10. oktober. Presentasjoner fra kurset finnes her

Neste års kurs starter 27.10. Se bildesamling under.

Kursfoiler fra Nord-Norgekurset 2017-fysikalsk medisin

Vi har vært om bord på Polarlys, Midnattssol og Trollfjord, men de siste årene reist med "Finnmarken", den desidert beste båten til kursformål. Den er passe stor, og mannskapet lager de beste rammer for også et meget hyggelig kurs. Her under anløp Stokmarknes, da mange besøker Hurtigrutemuseet.

"Finnmarken" har den beste forelesningssalen, med store vinduer inn mot den fantastiske kysten som kurset naturmessig har å by på. Her utsikt mot De syv søstre.

Vi har fått med oss meget gode og kunnskapsrike forelesere til med dette 23 timer lange emnekurset - se bare på programmet. Man vet aldri når det dukker opp uventede situasjoner - som på dette bilde da foredragsholder bestemte at alle deltagerne skulle stå på stolen og sende papirfly. Det var en baktanke ...

Kursprogrammet er tilpasset de naturmessige høydepunktene på turen, som når vi passerer Polarsirkelen.

Underveis er det muligheter for å gå i land i noen av havnene, som her i Hammerfest, da en tur på høyden bak byen gjøres av mange.

Mellom forelesningene er det luftepauser på dekk, der man kan nyte vakker natur og ha de gode samtalene med kursets deltagere og ledsagere. Her ved ankomst Risøyhamn.

God og kortreist mat danner en god ramme omkring middagene om kvelden. Man både ser og hører at vi koser oss på "Finnmarken".

Du kan når som helst se "Leia fra land" - men kurset er en ypperlig anledning til også å se "Land fra leia". På bildet ankommer Hurtigruten vakre Nesna.

Velkommen ombord i Kirkenes fredag 6. oktober, med ankomst tirsdag morgen10. oktober i Trondheim. Et spennende kursprogram venter - men også hyggelige kolleger, foredragsholdere og ledsagere. Et vakkert og variert kystlandskap venter også - dessuten naturstemninger du aldri vil glemme. På bildet en fantastisk solnedgang på Helgelandskysten, fra Hurtigrutekurset 2014.

Hurtigrutekurset

Reis på kurs i kollegers kjølvann. Det er faktisk i år 112 år siden 100 kolleger leide Hurtigruteskipet "Hera" og dro tur-retur Trondheim-Kirkenes-Trondheim og lagde bok fra ferden. Kurset går således i kollegers 1905-kjølvann - noe vi under kurset selvsagt skal omtale.

Mer om emnene