Ny app og nettside: Kunnskapsbasert retningslinje om epilepsi

Spesialsykehuset for epilepsi (SSE) har på oppdrag fra Helsedirektoratet ledet arbeidet med å utarbeide en kunnskapsbasert retningslinje for utredning, behandling, oppfølging og rehabilitering av pasienter med epilepsi. Den foreligger nå både som App og som nettside.

Ny app og nettside: Kunnskapsbasert retningslinje om epilepsi

Spesialsykehuset for epilepsi (SSE) har på oppdrag fra Helsedirektoratet ledet arbeidet med å utarbeide en kunnskapsbasert retningslinje for utredning, behandling, oppfølging og rehabilitering av pasienter med epilepsi. Retningslinjen skal være like relevant for hele landet, derfor har fagpersoner fra alle helseregioner og vært med i arbeidet. Epilepsiforbundet har vært aktivt med i hele prosessen. Målgruppen er hele tjenesteapparatet som bistår personer med epilepsi. Den vil også være til nytte for pasienter og pårørende.

Retningslinjen er klar for lansering 16. november 2016!

Den er lett tilgjengelig, du kan ha informasjonen på mobilen i lomma hele tiden! Det er enkelt å finne frem, den har god søkefunksjon og oppdateres jevnlig.  Filmer er lagt inn for å illustrere anfall.

Retningslinjen er delt inn i 10 hovedområder

• Om retningslinjen
  • Epilepsi – en innføring
  • Diagnostikk
  • Behandling
  • Praktisk anfallshåndtering
  • Spesielle pasientgrupper
  • Oppfølging
  • Pasientopplæring
  • Rehabilitering
  • Tilleggsutfordringer

App

Du kan laste opp retningslinjen som gratis-app via App Store/Play Store. For innlogging velg «MyMedicalBooks» (MMB).

Velg deretter «Administrer bøker» og «Kunnskapsbasert retningslinje om epilepsi».

Nettside

Medisinsk ansvarlig: Karl Otto Nakken og prosjektleder Ellen S. Kjendbakke.

Ellen S. Kjendbakke

Spesialsykehuset for epilepsi (SSE)

Mer om emnene