Nytt liv

Det er heldigvis ikke ofte radiologer må drive gjenopplivning, men det var ingen hindring for Billy Roger Parimalasingham (33). Han kastet seg over oppgaven og lykkes – til tross for at pasienten hadde vært livløs i over 2 år.

Som du skjønner dreier det seg ikke om en pasient med anafylaktisk reaksjon men om Norsk radiologisk forenings forsømte Facebook-side. Billy, som er styremedlem og lege i spesialisering ved Avdeling for radiologi i Ålesund, har blåst liv i Facebook-siden og gitt den en ansiktsløftning. Alle oppdateringer av nettsiden til Norsk radiologisk forening, inkludert nyhetssaker fra Noraforum, postes nå på Facebook.

Billy Roger Parimalasingham - Facebook general

Facebook-siden, som hadde ligget brakk siden mars 2013 har nå 531 likes, hvorav over 100 er ”nye”. Sakene som postes når 2101 personer. Billys aktive promotering har bidratt til at trafikken på nettsiden til Norsk radiologisk forening har gått tydelig opp. Målet er at Facebook-siden kan fungere som oppslagstavle og diskusjonsforum, og bli et naturlig samlingspunkt for fagmiljøet.

Norsk radiologisk forening på Facebook

Med over 1200 medlemmer i Norsk radiologisk forening er ambisjonen like mange likes. Som venn av Norsk radiologisk forening på Facebook blir du til gjengjeld varlset om alt som skjer. Så gi Billy tommelen opp og følg oss på facebook.

Mer om emnene