Tusen takk for et flott høstmøte 2017

Norsk radiologisk forening vil gjerne takke alle som har bidratt til at Radiologisk høstmøte 2017 ble et vellykket og hyggelig arrangement med 250 besøkende.

Utstillere Radiologisk høstmøte
Tusen takk til alle leverandører som har kommet til Radiologisk høstmøte 2017 for å vise fram produkter, tjenester og teknologi. Vi setter stor pris på samarbeidet.

En stor takk til alle som har bidratt organisatorisk, med faglige innlegg og som moderatorer. Årets program har vært faglig spennende, godt presentert og med en tydelig rød tråd. Tilbakemeldingene fra deltakerne har vært gode og entusiastiske. Under kan dere se bilder og smakebiter fra Radiologisk høstmøte 2017.

Høstmøtet åpnet med en brakforelesning. Har vi antibiotika som virker om 20 år? Har radiologer en jobb om 20 år? Hva er skumlest? Dag Berild og Nicholas Hollings malte dystre framtidsbilder, men med upåklagelig stemning i salen.
Åpningsforedrag

Kvalitetsutvalget arrangerte sitt 2. årlige kvalitetsseminar. Denne gang om uønsket variasjon i forbruk av bildediagnostikk og elektronisk klinisk beslutningsstøtte. Riksrevisjonen redegjorde for undersøkelsen av poliklinisk bildediagnostikk og Legeforeningen informerte om "Gjør kloke valg"-kampanjen. Vi fikk en innføring i elektronisk klinisk beslutningsstøtte for henvisning til radiologi. Denis Remedios presenterte den britiske løsningen "iRefer", mens Henrietta Ståhlbrandt og Lars Lindeberg fortalte om pilotprosjektet med ESR sin løsning "iGuide" i Sverige.
Kvalitetsseminar

Piotr Sowa, Anselm Schulz og Anne Günther har disputert for graden PhD og presenterte sine avhandlinger. De fikk diplom og blomster av Radforsk ved Nils-Einar Kløw og Mona-Elisabeth Revheim.
PhD presentasjoner

I sesjonen om muskel- og skjelettradiologi hos barn foreleste Elisabeth von Brandis om osteomyelitter hos barn og Eva Kirkhus om juvenil idiopatisk artritt.
MSK_Barn

Det ble avholdt generalforsamling, med rapporter fra styret, spesialitetskomiteen, de vitenskapelige fondene og radforsk.
Generalforsamling

Gaute Hagen ble meget fortjent tildelt æresmedlemskap i Norsk radiologisk forening da han gikk ut av styret.
Gaute Hagen - Æresmedlem

Ylva Haig, Knut Haakon Stensæth, Frode Manstad Hulaas og Einar Hopp holdt forelesninger om infeksjoner og inflammasjoner over diafragma.
Infeksjoner og inflammasjoner over diafragma

Avslutningsforedraget ved Ola Björgell, alias Ola Bandola, var en entusiastisk oppkvikker om radiologisk ledelse!
Ola Björgell inspirerer til å ta ledelsen!

Vi håper at vi ser dere alle og mange fler på Radiologisk høstmøte 2018!

En stor takk til programkomiteen som besto av Bente Neple (leder), Gaute Hagen og Helga Brøgger.

Tusen takk til våre profesjonelle kongressarrangører i First United som har sørget for at alt har gått som smurt.
Tusen takk til First United

Mange var glade for at Radiologisk høstmøte endelig har kommet hjem igjen til Ingeniørenes hus.

"Påfyll" og sosial hygge i utstillingsområdet.Hyggelig i utstillingsområdet