Norsk revmatologisk forening

Da er programmet og påmeldingslink i Kurskatalogen klar til LIS-kurset 21.november og til Hovedkurset 22.-23.november på Clarion Hotel & Congress Oslo Airport. Kurskomiteen og styret i NRF ønsker alle hjertelig velkommen til et flott kurs og et viktig treffpunkt for norsk revmatologi. Påmeldingslinker finner dere her. Program til det parallelle seminaret til NRF tirsdag 21.november kommer i en egen nyhetssak.

NRF lyser ut ett kursstipend på inntil kr 10 000 for LIS-leger som har mindre enn 2 år igjen av utdannelsen eller til godkjente og klinisk aktive revmatologer i hver helseregion. Søknadsfrist er i år 30.juni, viser til vedlegg. Styret oppfordrer i år spesielt til å søke om stipend til SCR i Helsinki.

Vi lyser også ut den årlige Klinikerprisen på kr 25 000, forslag bes sendes innen 1.november, og prisen vil som vanlig bli utdelt på julemøtet på Gardermoen. Se vedlegg.

Stipendet er på kr 100 000, skal tildeles en aktiv og fremgangsrik forsker innen revmatologi, og vil bli delt ut på SCR i Helsinki i september. Mottaker vil få dekket reise og deltakelse på kongressen. Søknadsfristen er 15.juni 2018.

Klikk på saken for fullstendig utlysningstekst, og NRF håper på mange gode kandidater!

Helsinki ønsker 5.-8.september 2018 velkommen til den 37. SCR kongressen. Se hjemmesiden deres for oppdatert informasjon: scr2018.fi.

Det starter med et presymposium på ettermiddagen onsdag 5.sept, der det fokuseres på utfordringer ved systemisk sklerose i klinisk praksis og kapillaroskopi. Det vil også bli presentert kasusistikker fra Danmark, Sverige, Norge og Island.

Siste nyheter

Ingen aktiviteter funnet

Annonser

Her er presentasjonene fra både LIS-kurset og hovedkurset 2017. Vi legger disse ut så snart de er oss i hende. Dere må være innlogget på legeforeningens side for å få tilgang til PDF-filene, som her ligger som dokumentlenker nederst.