Helsinki ønsker 5.-8.september 2018 velkommen til den 37. SCR kongressen. Se hjemmesiden deres for oppdatert informasjon: scr2018.fi.

Det starter med et presymposium på ettermiddagen onsdag 5.sept, der det fokuseres på utfordringer ved systemisk sklerose i klinisk praksis og kapillaroskopi. Det vil også bli presentert kasusistikker fra Danmark, Sverige, Norge og Island.

Her blir det mange nyttige temaer og gode forelesere! Noen teasers:

Spondyloartritter. Gunstein Bakland, UiT

Fatigue ved inflammatoriske sykdommer og effekt av trening. Roald Omdal, SUS

Infeksjoner hos immunsupprimerte pasienter. Jan Kristian Damås, NTNU

Kryoglobuliner. Øyvind Midtvedt, OUS

Dyspnoe ved SSc. Anna-Maria Hoffmann-Vold, OUS

Vi kan allerede så smått begynne å se frem til Julekurset 2018! Det skal være på samme hotell som i 2017, Clarion Hotell & Congress Oslo Airport, og både LIS-kurs, seminar og Hovedkurset blir nok like høy kvalitet som vi er blitt vant med de siste årene. Teaser fra planlagt program er rett rundt hjørnet!

Minner at det i år som tidligere er frist 1.november for innsending av abstracts til årets julemøte. Det skal presenteres aktuell forskning under hovedkurset, og de som sender inn abstracts har mulighet for å vinne Abstractprisen 2018 som lyder på 10 000 kr. Send abstractet til sekretær i Norsk Revmatologisk forening Anna-Birgitte Aga.

Siste nyheter

Ingen aktiviteter funnet

Kurskatalogen

Kommende kurs

Finn kurs:

Annonser

Her er presentasjonene fra både LIS-kurset og hovedkurset 2017. Vi legger disse ut så snart de er oss i hende. Dere må være innlogget på legeforeningens side for å få tilgang til PDF-filene, som her ligger som dokumentlenker nederst.