Nyheter fra foreningsleddene

• År: Måned:

4571 sider. Side 1 av 229

Rekkefølge:

Kurs i tropemedisin og parasittologi

«Indiakurset - Vellore 19.11. - 01.12.2018»

Uke 24: CAR-T

I anledning av at vi denne uken har hatt besøk av CAR-T-cellestudiepersonell, kan man kose seg med dette historiske blikket på CAR-T-cellebehandling

CAR-T - NEJM

Uke 23: Hb og plasmavolum

Hemoglobin og plasma volum har alltid vært vanskelig. Artikkelen denne uken viser at det er klinisk viktig og at det er mulig å måle.

Haematologica - Hb conc

Uke 22: TIME

Forståelse av tumor mikroomgivelser kan ha betydning for effektiv behandling.

Nature - TIME

ESMO 2018 München 19.-23. okt

ESMO 2018

APPLICATION OPEN: 2019 AAD Annual Meeting Registration Scholarship

Kurs i avtalepraksis 12.10.2018

Samarbeidsmøte om levertransplanterte pasienter 13.09.18

Nettundervisning 21.06 kl. 12.00-12.45

Presentasjonen Nettundervisning Infeksjonsmedisin er publisert på nettsiden  Nettundervisningen Infeksjonsmedisin

Nytt nr av Psykiateren!

Her kan du lese medlemsbladet Psykiateren, utgave nr 2.

God lesning!

Program og påmelding til Julekurset 2018

Da er programmet og påmeldingslink i Kurskatalogen klar til LIS-kurset 21.november og til Hovedkurset 22.-23.november på Clarion Hotel & Congress Oslo Airport. Kurskomiteen og styret i NRF ønsker alle hjertelig velkommen til et flott kurs og et viktig treffpunkt for norsk revmatologi. Påmeldingslinker finner dere her. Program til det parallelle seminaret til NRF tirsdag 21.november kommer i en egen nyhetssak.

Indremedisinsk høstmøte 2018

På denne tiden av året, når trærne står i blomst og solfylte dager gir en forsmak på sommeren, begynner vi i komitéen å glede oss til høsten.

Høstmøtet 2018

Høstmøtet 2018 - uke 43.

Earlybird priser ved påmelding/registrering tom 31.august 2018.

Oppdatert kongresskalender

Kongresskalenderen slik du finner den i neste Hjerteforum. Det kommer stadig oppdateringer på kongresskalenderen.  Se her.

Disputas: Israa Abdulrhman Ahmed

Large Auditorium, Main building, Haukeland University Hospital, Tuesday 26 June 2018

B-gren-leger: Søk om deltakelse på 17. ECCO Intensive Advanced Course in IBD i København 6.-7. mars 2019

B-gren-leger: søk om deltakelse på det 17. ECCO Intensive Advanced Course in IBD i København 6-7 mars 2019

NGF har mulighet til å sende to yngre, IBD-interesserte leger til det 17. ECCO Intensive Advanced Course in IBD i København 6-7 mars 2019. Dette kurset foregår forut for den ordinære ECCO-kongressen. Detaljert program her

Send en kort (maks en halv side) søknad og CV på engelsk til: kristin.kaasen.jorgensen@ahus.no innen 20 august. Reise og opphold må dekkes av kandidatens avdeling og dette bør derfor avklares før innsending av søknad. Uttatte kandidater må også være ECCO-medlem i 2019. Søknadene vurderes av ECCOs nasjonale representanter overlege Marte Lie Høivik, Ullevål sh og overlege Kristin Kaasen Jørgensen Ahus.

HIV & Hepatitis Nordic Conference

Welcome to HIV & Hepatitis Nordic Conference!

We are proud to welcome you for the 5th annual HIV & Hepatitis Nordic Conference, and we hope that you will be able to join us in Stockholm the 26th – 28th of September.

Derfor er jeg lege - God tilrettelegging fra kommunen

- Vi jobber godt med pasientene våre. Fastlegene på Skreia legesenter har såkalt 0-avtale, det vil si at per capita tilskuddet går til kommunen i sin helhet. Kommunen holder lokalene, ansetter og lønner medarbeiderne, og slik får vi anledning til å jobbe godt klinisk, sier Nora Langballe Rosseland, fastlege, Skreia legekontor.

Molekylærpatologi - nå på nett!

Siste skudd på stammen; Norsk Forening for Molekylær Patologi, har nå fått egen nettside: nfmp.no. Der finner du nyheter, innmeldingsskjema og mye annet. Foreningen er åpen for alle med interesse for molekylærpatologi.

4571 sider. Side 1 av 229