Tekniske problemer

Vi opplever for tiden noen tekniske problemer og enkelte tjenester på nettsiden kan være utilgjengelig frem til vi har fått løst dem.

Presidentens leder 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016

Full seier over KS i Arbeidsretten

Fredag 12. april avsa Arbeidsretten dom i en pensjonstvist mellom KS og Legeforeningen om rett til pensjon for arbeid på legevakt. Dommen gir Legeforeningen medhold, og sikrer full pensjonsopptjening for legevaktarbeid.

– Krever reallønnsvekst

– Kampen om høyt utdannede er stor og kommunene må bruke lønn for å sikre seg og beholde dyktige ansatte med spisskompetanse. På den måten kan de levere gode og trygge tjenester slik befolkningen forventer, sier leder i Akademikerne kommune Tonje Leborg.
15. april 2024

Ny tvisteløsningsnemnd for overdragelse av fastlegepraksis etablert

Legeforeningen og KS har i fellesskap etablert en ny nemnd for prisfastsettelse ved overdragelse av privat fastlegepraksis.
10. april 2024

Årets landsstyremøte: Fellesskap og debatt

Legeforeningen inviterer delegater, gjester, medlemmer og observatører til landsstyremøte i Oslo 28.–30. mai.
10. april 2024

Enighet i innledende forhandlinger i lønnsoppgjøret 2024

Spekter og SAN kom tirsdag 9. april til enighet i de innledende forhandlingene i hovedoppgjøret 2024.
09. april 2024

Akademikerne og Spekter enige i de innledende sykehusforhandlingene

– Vi er fornøyde med å ha kommet til enighet i de innledende forhandlingene, sier president i Legeforeningen og forhandlingsleder for Akademikerne helse Anne-Karin Rime.
09. april 2024

– Må bruke lønn for å sikre seg viktig kompetanse

Lønnsforhandlingene med Spekter i sykehusene startet tirsdag 9. april kl. 11. Akademikerne forventer at årets oppgjør sikrer medlemmene reallønnsvekst.
08. april 2024

Hovedoppgjøret 2024 i Virke (private, ideelle sykehus)

I 2024 skal det gjennomføres hovedoppgjør i Virke, som for Legeforeningens del omfatter bla. de private, ideelle sykehusene Diakonhjemmet, Haraldsplass, Betanien og Revmatismesykehuset på Lillehammer. Et hovedoppgjør innebærer at det både skal forhandles om teksten i overenskomstene, og om lønn (forhandles ikke sentralt for våre medlemmer).
08. april 2024

Hovedoppgjøret 2024 for Spekter-området (helseforetakene)

Årets hovedoppgjør starter tirsdag 9. april med innledende sentrale forhandlinger. Legeforeningen vil kreve sentral lønnsdannelse for medisinstudenter og leger i spesialisering, og lokal lønnsdannelse for overleger og øvrige medlemmer av Legeforeningen.

Side 1 av 109