Nmf Utlands Fagseminar 2014!

Helgen 21-23. februar holder Nmf-Utland fagseminar i Budapest! Alle norske medisinstudenter i utlandet er invitert, og det blir et seminar verdt å få med seg! Vi har med oss blant annet Vegard Skogen, Johan Von Schreeb, Ingvard Wilhelmsen, Morten Lindbæk og antibiotikagruppen. Disse kommer til å fortelle om infeksjonsmedisin på tvers av grensene i tillegg til andre aktuelle og relevante problemstillinger for fremtidens leger.
Nmf Utlands Fagseminar 2014!

Skogen er seksjonsoverlege ved Medisinsk klinikk, UNN. Han har i en årrekke jobbet med HIV, hepatitt og tuberkulose i Tromsø og Nordvest-Russland

Von Schreeb jobber for Leger uten grenser og er best kjent som "katastrofelegen". Han er for tiden i Philippinene grunnet tyfonen og kan fortelle om sine erfaringer fra flere natukatastrofer over hele verden.

Wilhelmsen driver norges eneste klinikk for hypokondri, som holder til i Bergen. Han har klart å holde på sin humoristiske side også etter alle år med denne pasientgruppen, eller kanskje på grunn av sine pasienter? Wilhelmsen kommer til å holde et utrolig morsomt og spennende foredrag for oss!

Gunnar Roland Tjomlid er en av Norges fremste bloggere med sin blogg Saksynt, www.tjomlid.com. Han bor i Oslo og jobber som daglig leder og webutvikler i IT-selskapet Thin AS. Ved siden av jobb og blogg har han skrevet boka «Placebodefekten». Han holder foredrag om kritisk tenkning og er en aktiv samfunnsdebattant. Han skal snakke om placeboeffekten i Budapest, og vi gleder oss til å høre hva han har å si!

Antibiotikasenteret er et kompetansesenter som har som formål å fremme rasjonell og begrenset bruk av antibiotika i primærhelsetjenesten, og på den måten redusere utviklingen av antibiotikaresistens i Norge. Det er noen forskjeller på bruk av antibiotika hjemme i Norge i forhold til resten av Europa og vi som norske studenter i utlandet trenger grundig innføring i dette før vi jobber i Norge som turnuslegevikarer, turnusleger eller autoriserte leger. Spesielt nå som det har kommet nye retningslinjer.

Vi har også med oss nyvalgt leder av Norsk medisinstudentforening, Even H. Rustad som vil informere oss om hvordan vår framtid som norske leger utdannet i utlandet ser ut, bl.a i  sammenheng med turnusproblemstillingen. For de som vil høre den virkelige sannheten!

Akuttmedisinsk gruppe (AMG) kommer til å holde kurs og workshops gjennom hele helgen. Vet du ikke hva du skal gjøre i forskjellige akutte situasjoner? Kan du førstehjelp, sette intraossøs nål, eller skape perifer tilgang? Hvis svaret er nei så gjelder det å få med seg disse workshops’ene som er aktuelle for alle, uavhengig av studieår.

Vil du lære deg  å skrive den ultimate søknaden og CV’en for å komme opp i konkurransen om jobbene hjemme i Norge? Da har du muligheten til dette under helgen!

Sett av helgen, og følg med videre på facebook og på nettsidene våre for mer informasjon og billettslipp!

Pris på medlemskap i Nmf

295 kr/semester