Medlemsfordeler

Som medlem i Norsk medisinstudentforening kan du benytte deg av ulike fordeler. Les mer om disse ved å klikke deg inn på linkene nedenfor. Husk at du må være innlogget på nettsiden for å se noen av avtalene.

Legeforeningens medlemsfordeler

Nmf er en underavdeling av Den norske legeforening, og som medlem av Nmf kan du derfor benytte deg av alle Legeforeningens medlemsfordeler. Vi har samlet de mest relevante under, men du kan finne flere på Legeforeningens nettsider.

Kurs

Nmf arrangerer pleiemedhjelperkurs, suturkurs, legemiddelhåndteringskurs, førstehjelp ved selvmordsfare, idrettsmedisinkurs, akuttmedisinkurs m.m. Følg med på hva som skjer i ditt lokallag!

Har du ønsker til hva slags kurs vi skal arrangere? Skriv en mail til nmf@legeforeningen.no.

Tidsskriftet

Som medlem av Nmf får du tilsendt Tidsskrift for Den Norske Legeforening 24 ganger i året (normalpris for abonnement kr 2700,-). Les mer.

Æsculap

Du vil også motta Norsk medisinstudentforenings eget medlemsmagasin, Æsculap, 5 ganger årlig. Det er lav terskel for å sende inn artikler, leserinnlegg, bokanmeldelser og spørsmål om annonser i bladet. Les mer.

Medisinsk utstyr hos GYMO

Som medlem av Nmf får du 25 % rabatt på medisinsk utstyr og helseartikler i nettbutikken til GYMO. Vi har også skreddersydd en egen Nmf-pakke med stetoskop, refekshammer, pupillelykt m.m. til en ekstra gunstig medlemspris. Trykk her for å lese hvordan.

Legeforeningens ansvarsforsikring

Legeforeningen har avtale med Tryg forsikring om ansvarsforsikring for leger. Denne forsikringen koster 55 kroner i året, og faktureres sammen med kontingenten i februar. Les mer om forsikringen her.

Mentorordningen til Norsk Forening for Allmennmedisin (NFA)

Mentorordningen har som formål å gi medisinstudenter på alle trinn av utdanningen et innblikk i allmennmedisinsk fag- og yrkesutøvelse. Prosjektet er et samarbeid mellom NFA og Norsk medisinstudentforening (Nmf). Les mer.

Allmennlegeforeningens ALIS-utvalg har også laget en "oppstartshåndbok i allmennpraksis" som kan være nyttig for alle som skal ut i allmennpraksis. Den finner du her.

Danske Bank

Fra 1.1.2015 inngikk Legeforeningen og Akademikerne en bankavtale med Danske Bank. Her får man som medisinstudent gode betingelser, inkludert gratis PC-forsikring. Les mer om fordelene på deres nettsider

Studentforsikring i Storebrand

Studentforsikring som sikrer deg og tingene dine dersom noe uforutsett skjer i studietiden. Du får innbo-, ulykke- og reiseforsikring i ett, og betaler kun 82 kr/mnd hvis du studerer i Norge og 172 kr/mnd hvis du studerer i Europa. Les mer her.

Flyreiser med Norwegian

Gjennom en avtale mellom Legeforeningen og Norwegian, får alle medlemmer opp til 10 % rabatt på flyreiser + gratis Fast Track med Norwegian. Rabatten gjelder på utvalgte strekninger, og det gis rabatt på billetprisen (eksl. avgifter og gebyrer). Bestiller du gjennom Ticket-Bis får du også 2 kolli og setereservasjon inkludert i prisen. Trykk her for å lese mer.

Apple

Legeforeningen og Apple har inngått en avtale for medlemmer med spesialpriser på Apple-produkter. Du kan blant annet få 6-8 % rabatt på en MacBook eller 5 % på en Apple TV. Les mer på Legeforeningens nettsider.

Bokkilden.no

Du får 10 % rabatt på utvalgte bøker. Rabatten gjelder hele sortimentet, med unntak av bøker som allerede er satt ned med 10 % eller mer, og nye norske bøker (i henhold til bransjens bokavtale er det ikke tillatt å gi rabatt på norske fagbøker i utgivelsesåret og påfølgende år). Les mer.

Utveksling med Nmf

Lurer du på hvordan det er å være medisinstudent eller lege i et annet land? Nmf tilbyr klinisk utveksling, forskningsutveksling og prosjektutveksling til sine medlemmer. Les mer her.

Sommerstipender til forskning

Nmf deler hvert år ut seks stipender til medlemmer som ønsker å forske på sommeren. Stipendene lyses ut sammen med fakultetenes egne sommerstipender. Les mer her

Lokale medlemsfordeler

Se ditt lokallags nettsider:

Betaler du skatt i Norge?

Som fagforening er Nmf-kontigenten fradragsberetiget, og du får automatisk trukket fra inntil 28 % av kontigenten på skatten.

Få 1000 kr på BSU!/ Evt: Har du en BSU-konto?

Med god rente og skattefradrag er BSU lønnsom sparing. Oppretter eller flytter du din BSU-konto til Danske Bank i februar får du i tillegg 1000 kr på konto! Har du fylt opp kontoen eller er eldre enn 33 år, blir pengene satt inn på Sparekonto Akademikerne, hvor renten nå er satt opp til 1,25%. Klikk her for å flytte din BSU-konto

.