Har du lyst til å delta på spennende IFMSA møte i Montenegro?

Vi søker etter engasjerte Nmf medlemmer som interesserer seg for global helse, menneskerettigheter, internasjonalt samarbeid og ikke minst vilje til å ta med seg inspirasjon og idéer fra generalforsamlingen tilbake til sitt lokallag - dette vil du ikke gå glipp av!

Har du lyst til å delta på spennende IFMSA møte i Montenegro?

2.-8. mars arrangeres IFMSA (International Federation of Medical Students' Association) sin 66. Generalforsamling, denne gangen i Budva, Montenegro. Søknadsprosessen er nå åpent for alle Nmf sine medlemmer - og frist for å søke deg til delegasjonen er kl 23:59, den 12.november.

Hva skjer på dette møtet?
Hvis du blir med Nmf til Montenegro får du lære mye mer om et område av helse du bryr deg om! Du får diskutere spennende utfordringer innenfor medisinsk grunnutdanning, eller lære masse om viktige temaer innenfor folkehelse og få ideer til hvordan du kan jobbe med denne i Norge. Du får økt innsikt og forståelse for vanskelige menneskerettighetsspørsmål og et engasjement for helse som en rettighet! Du kan lære mye mer om utveksling, som er en av de mest spennende og morsomme mulighetene vi har som medisinstudenter i Nmf.

I tillegg skal vi diskutere medisinstudentenes internasjonale politikk, vurdere nye kandidater til IFMSAs styre, men ikke minst ha det veldig morsomt! Møtet en en super anledning til å bli kjent med medisinstudenter fra hele verden, få nye kontakter og venner, le når dere møtes og gråte når dere må reise fra hverandre.

Les bloggen fra GA i Mexico og Malta: http://nmfga.blogspot.no

Les artikkel om GA i Makedonia: http://legeforeningen.no/Student/Norsk-medisinstudentforening/Nyheter/2015/IFMSAs-GA-august-2015-Kosovo-inviteres-til-IFMSA-vaksinemotstand-skal-bekjempes-og-alle-elsker-norsk-brunost/

Kort om IFMSA
IFMSA  har to generalforsamlinger i året, en i mars og en i august. IFMSA ble stiftet i 1951 og har i dag 130 medlemsorganisasjoner fra 119 ulike land. IFMSA representerer over 1,3 millioner medisinstudenter verden over og er medisinstudentenes felles stemme opp mot organer som FN og WHO. IFMSA jobber innen seks hovedområder (eller standing committees som det kalles). Som representant for Nmf, må en velge seg ett arbeidsområde en vil jobbe med på GA. IFMSA har følgende arbeidskomiteer:

Standing Committee on Public Health (SCOPH)

Standing Committee on Reproductive Health and Aids (SCORA)

Standing Committee on Professional Exchange (SCOPE)

Standing Committee on Refugees and Peace (SCORP)

Standing Committee on Medical Education (SCOME) – OBS OBS her jobbes det også med global helsearbeidskraft!

Standing Committee on Research Exchange (SCORE)

MER OM IFMSA UNDER INTERNASJONALT PÅ DENNE SIDEN!

Viktig informasjon:

PreGA er en konferanse før generalforsamlingen. Denne konferansen gir mulighet for delegatene til å fordype seg i et tema gjennom workshops. Dette er en mer intensitvt faglig del av GA. PreGA arrangeres 26.februar-2.mars 2017. De som velges ut i Nmfs delegasjon til GA får også tilbud om å reise på dette, og registreringsavgiften dekkes.

PostGA er et tilbud der det arrangeres ulike turer rundt om i Montenegro fra 8.-11.mars.

Egenandel pr deltaker vil være på 2500kr og vil dekke mat, opphold og flyutgifter under preGA og GA. Deltakelse på postGA må dekkes selv.

Søk da vel!

Høres dette interessant ut? Så send inn en søknad! Du kommer ikke til å angre!

Du skal søknadsmalen som du finner her: Søknadsmal

Frist for å sende inn søknad er kl 23:59, 12.november 2016.

Ferdigutfylt søknadsskjema sendes til internasjonalt@medisinstudent.no.

Husk å merke mailen med "mm2016Montenegro- søknad Ditt navn" i emnefeltet.

Ved spørsmål ta kontakt med Helene Kolstad Skovdahl, Internasjonalt ansvarlig på internasjonalt@medisinstudent.no

Sånn har vi det på GA!!

.