Utveksling 2017

Vi kan ENDELIG dele med dere til hvilke land dere kan reise på utveksling i 2017/2018!

Utveksling 2017

På IFMSAs General Assembly (GA) i Mexico i august i år skrev Nmf kontraktene for neste utvekslingssesong. Kontraktene vil tre i kraft i april 2017 og vare til mars 2018.

Kontraktene til Nmf blir skrevet på ”Contracts Fair” under GA. Contracts Fair er et slags marked hvor alle utvekslingsavtalene for den neste utvekslingssesongen. Her løper alle rundt for å prøve å få signert alle kontraktene de ønsker å skrive. Mange av kontraktene var heldigvis avtalt på forhånd, dersom vi ikke hadde gjort det ville vært uutholdelig å arbeide disse to timene.

Da vi skrev avtalene baserte vi dette hovedsakelig på spørreundersøkelsen vi sendte ut til dere våren 2016 og det at vi ønsket en geografisk fordeling. De landene som er mest populære i de fem regionene Europa, Asia-Pacific, Amerika, Afrika og EMR (Eastern Mediterranean Region) er de vi forsøkte å skrive kontrakter med. I noen tilfeller ønsker ikke disse landene å signere kontrakter med Norge, da må vi finne andre alternativ.

Det blir arrangert informasjonskvelder om utvekslingsmulighetene til Nmf i løpet av oktober/november i alle lokallag. Søknader blir tatt imot mellom 1. november og 1. desember.

For forskningsutveksling skrev vi 17 avtaler og for klinisk utveksling skrev vi 35 avtaler. Det er med glede vi kan presentere avtalene som vil gjelde f.o.m april 2017!

Forskningsutveksling

Tyskland

Zimbabwe

Unilateral**

* Innenfor klinisk utveksling har vi et prosjekt med med Danmark og Finland. Dette prosjektet er en ny ordning hvor studenter kan reise på preklinisk utveksling. Preklinisk utveksling varer i to uker. Vi ønsker å arrangere denne utvekslingen for at prekliniske studenter også skal ha mulighet til å reise på klinisk utveksling.

** Unilaterale avtaler innebærer at vi kun sender studenter ut. Denne typen avtale kan påløpe en større kostnad.

.