Har du lyst til å delta på generalforsamling i IFMSA i Tanzania?

28. juli - 7. august arrangeres generalforsamlingen til IFMSA (International Federation of Medical Students’ Association) i Tanzania. Er du interessert i global helse, menneskerettigheter og internasjonalt arbeid, er dette en mulighet du ikke vil gå glipp av!

Har du lyst til å delta på generalforsamling i IFMSA i Tanzania?

To ganger i året avholder IFMSA sin generalforsamling(GA), og i august er møtet lagt til Tanzania. Søknadsprosessen er åpen for alle Nmf sine medlemmer - og frist for å søke deg til delegasjonen er kl 23:59, den 25. april.

Hva skjer på dette møtet?

Hvis du blir med Nmf til Tanzania får du lære mye mer om et område av helse du bryr deg om! Du får diskutere spennende utfordringer innenfor medisinsk grunnutdanning, eller lære masse om viktige temaer innenfor folkehelse og få ideer til hvordan du kan jobbe med denne i Norge. Du får økt innsikt og forståelse for vanskelige menneskerettighetsspørsmål, og mulighet til å sette deg inn i helse som en grunnleggende rettighet! Du kan lære mye mer om utveksling, som er en av de mest spennende og morsomme mulighetene vi har som medisinstudenter i Nmf.

I tillegg skal vi diskutere medisinstudentenes internasjonale politikk, vurdere nye kandidater til IFMSAs styre, men ikke minst ha det veldig morsomt! Møtet er en super anledning til å bli kjent med medisinstudenter fra hele verden, få nye kontakter og venner, le når dere møtes og gråte når dere må reise fra hverandre.

Les bloggen fra GA i Mexico og Malta: http://nmfga.blogspot.no

Les artikkel om GA i Makedonia: http://legeforeningen.no/Student/Norsk-medisinstudentforening/Nyheter/2015/IFMSAs-GA-august-2015-Kosovo-inviteres-til-IFMSA-vaksinemotstand-skal-bekjempes-og-alle-elsker-norsk-brunost/

Viktig informasjon:

PreGA er en konferanse før generalforsamlingen. Denne konferansen gir mulighet for delegatene til å fordype seg i et tema gjennom workshops. Dette er en mer faglig intensiv del av GA. PreGA arrangeres 28. Juli-1. august 2017. De som velges ut i Nmfs delegasjon til GA får også tilbud om å reise på dette, og registreringsavgiften dekkes.

PostGA er et tilbud der det arrangeres ulike turer rundt om i Tanzania fra 7.-10. august.

Egenandel pr deltaker vil være på 3500kr og vil dekke mat, opphold og flyutgifter tur/retur preGA og GA. Deltakelse på postGA må dekkes selv.

Søknadsfrist for å bli med i Nmfs delegasjon til møtet er 25.april.

Søk da vel!

Høres dette interessant ut? Så send inn en søknad! Du kommer ikke til å angre! Du skal bruke søknadsmalen som det er lenket til HER.

Ferdig utfylt skjema kan sendes til internasjonalt@medisinstudent.no innen 25. april kl 23:59.

Husk å merke mailen med "AM2017”- søknad Ditt navn" i emnefeltet.

Ved spørsmål ta kontakt med Øyvind Rustan, Internasjonalt ansvarlig på internasjonalt@medisinstudent.no

Kort om IFMSA

IFMSA  har to generalforsamlinger i året, en i mars og en i august. IFMSA ble stiftet i 1951 og har i dag 132 medlemsorganisasjoner fra 124 ulike land. IFMSA representerer over 1,3 millioner medisinstudenter verden over og er medisinstudentenes felles stemme opp mot organer som FN og WHO. IFMSA jobber innen seks hovedområder, som er organisert i standing committees. Som representant for Nmf får man velge seg ett arbeidsområde en vil jobbe med på GA. IFMSA har følgende arbeidskomiteer:

Standing Committee on Public Health (SCOPH)
Standing Committee on Reproductive Health and Aids (SCORA)
Standing Committee on Professional Exchange (SCOPE)
Standing Committee on Refugees and Peace (SCORP)
Standing Committee on Medical Education (SCOME)
Standing Committee on Research Exchange (SCORE)

Mer informasjon om IFMSA finner du under "Internasjonalt" på denne siden.

.