Forskningsutveksling

Lyst på en litt annerledes sommerferie? Kombiner spennende forskning med eksotiske destinasjoner, eventyrlige opplevelser, smaken av andre kulturer og nye internasjonale venner gjennom Nmfs forskningsutveksling!

Har du en forskerspire i deg?  Vil du ha en smakebit på forskning før du søker forskerlinjen? Eller er du interessert i å se hvordan forskning foregår i andre land?

HVA ER FORSKNINGSUTVEKSLING?

Nmfs forskningsutvekslingskomité arbeider med å utvikle forskningsutvekslingsprogram for medisinstudenter. Vi tilbyr forskningsopphold i utlandet for alle medlemmer av Nmf, uavhengig av tidligere erfaring og hvor langt man har kommet i medisinstudiet, for å gi en introduksjon til forskningsarbeid. Samtidig tar vi i mot utenlandske utvekslingsstudenter for å delta i norske forskningsmiljøer. Vi ønsker å øke interessen for forskning blant studenten ved å tilby et bredt utvalg forskningsprosjekter i en rekke ulike land. Gjennom våre internasjonale avtaler skaper vi en arena for å danne profesjonelle og sosiale nettverk på tvers av landegrenser. I tillegg ønsker vi å gi studentene innsikt i globale helsespørsmål.

HVEM KAN REISE?

Tilbudet gjelder for ALLE medlemmer av Nmf i inn – og utland. Du kan søke enten du går første eller siste året, har lang erfaring med forskning fra tidligere, eller aldri har tatt i et mikroskop før.

HVA FÅR DU?

• Utvekslingsperioden varer i 4 uker. I noen land kan man også dra på forskningsutveksling i andre perioder enn sommerferien.
  • Losji og 1 måltid om dagen er inkludert i prisen. Flybillett dekker du selv.
  • Sosialt program er inkludert i noen land mens i andre må man betale en liten pris avhengig av programmet.
  • Du blir tildelt en kontaktperson i vertslandet som er ansvarlig for å ta deg i mot og hjelpe deg hvis det skulle oppstå problemer.

Mer informasjon finner du i menyen til høyre, og ikke nøl med å ta kontakt hvis du har spørsmål.

Gledelig forskning og god tur fra Nmf!

.