Klinisk utveksling

Lyst på en litt annerledes sommerferie? Kombiner hospitering på et sykehus med eksotiske destinasjoner, eventyrlige opplevelser, smaken av andre kulturer og nye internasjonale venner gjennom Nmfs kliniske utveksling!

Ønsker du en smakebit på den kliniske hverdagen i et annet land enn vårt eget? Er du nysgjerrig på andre helsevesen og global helse? Ønsker du å lære noe nytt på en litt annerledes måte? Da er klinisk utveksling noe for deg.

HVA ER KLINISK UTVEKSLING?

Klinisk utveksling er en av Nmfs medlemsfordeler som tilbys gjennom den internasjonale medisinstudentforeningen (IFMSA). Utvekslingen ble etablert for 60 år siden og er i dag verdens største studentdrevne utvekslingsprogram med over 8000 medisinstudenter på utveksling hvert år.

Klinisk utveksling er et tilbud til medisinstudenter hvor man kan reise ut i verden og hospitere på et sykehus i fire uker. Den kliniske utvekslingen har både et faglig og kulturelt aspekt. Hensikten med utvekslingspogrammet er å øke kulturell forståelse og samarbeid mellom medisinstudenter og annet helsepersonell verden over, samtidig som man får et faglig klinisk utbytte.

Opplevelsene varierer etter hvor man reiser og hvilke leger man hospiterer hos. Noen steder fungerer man mer som observatør, mens andre steder slipper man til i det praktiske arbeidet. Det er viktig å huske at man ikke utfører selvstendig pasientbehandling, og arbeidet er ikke betalt.

HVEM KAN REISE?

Tilbudet gjelder for alle medlemmer av Nmf som er ferdig med 5. semester i inn – og utland.

HVA FÅR DU?

· Utvekslingsperioden varer i 4 uker. I noen land kan man også dra på klinisk utveksling i andre perioder enn sommerferien.

· Losji og 1 måltid om dagen er inkludert i prisen. Flybillett dekker du selv.

· Sosialt program er inkludert i noen land mens i andre må man betale en liten pris avhengig av programmet.

· Du blir tildelt en kontaktperson i vertslandet som er ansvarlig for å ta deg imot og hjelpe deg hvis det skulle oppstå problemer.

Mer informasjon finner du i menyen til høyre, og ikke nøl med å ta kontakt hvis du har spørsmål.

Gledelig hospitering og god tur fra Nmf!

.