Det er nå kommet en ny revisjon av behandlingsveileder ved lavenergibrudd. Viktig info for alle ortopeder. Last ned veilederen i høyre marg og sett deg inn i siste nytt!

Faggruppe for osteoporose og benhelse har fått ny nettadresse for å gjøre det enklere å finne frem. Deres nye adresse er lavenergibrudd.no

Sjekk ut sidene deres med siste versjon av behandlingsveilederen ved lavenergibrudd!

Helsedirektoratet har i henhold til ny forskrift fra Helse- og omsorgsdepartementet, ansvar for å beslutte læringsmål i ny spesialistutdanning for leger. Læringsmålene skal tas inn som vedlegg til forskriften som ble publisert 09.12.16 og trer i kraft 01.03.17.

Spesialistkomiteen i ortopedisk kirurgi har i samarbeid med Norsk ortopedisk forening lagt ned en stor innsats for å sikre gode læringsmål. Etter endt utdanning skal en spesialist i ortopedisk kirurgi kunne løse overordnede legeoppgaver ved en generell og gjennomsnittlig norsk ortopedisk avdeling og inneha overordnet vaktkompetanse.

Les og se hva fremtiden bringer!

Høringsfrist er satt til 01.04.17.

I morgen er det klart for årets høstmøte! For program, abstrakts og mer info se