Høstmøtet 2017 holdes i tidsrommet 10 - 11 oktober.

Hold av datoen!

Fremtidens sykehus, er det ikke der vi alle ønsker å jobbe? Uansett svar på det, trenger vi både teknologisk, logistisk og systematisk utvikling fra der vi er nå. Det offentlige er ikke like dyktige som mange i den private sektor, og har mye å lære. The Economist har her en oversiktsartikkel om hvordan man kan gjøre dette fremover.

Sykehusforbedring - Economist

Melfalanprosjektet, info til leger i Norge

Lavdosert melfalan i monoterapi synes å være en potensiell behandling til pasienter som er eldre og/eller med mye komorbiditet og har lavcellulær høy-risiko MDS eller AML med fravær av kompleks cytogenetikk. Varige komplette remisjoner har blitt oppnådd og har vært rapportert i ulike studier.

Det blir vanskeligere og vanskeligere å jobbe med kreft, uten å ha et forhold til epigenetikk. Epigenetikken inneholder mange av de patogenetiske årsakene, og gradvis flere av terapimulighetene vi kan tilby våre pasienter. Da er det greit å kunne forklare hva det er, og denne artikkelen kan hjelpe med det.

Epigenetikk

Siste nyheter