Egen hjernehelse

Buskerud legeforening inviterte til medlemsmøte i Kongsberg 26. Oktober. Marte Roa Syvertsen kom til oss på Kongsberg med foredraget "Egen hjernehelse". Hun ville fortelle oss om hvordan vi best kan ta vare på og utvikle et av våre viktigste organer.
Bilde av en hjerne. Foto: Colourbox.com.
En hjerne i to hender. Foto: Colourbox.com

Marte Roa Syvertsen er spesialist i nevrologi, forfatter, og forskningssjef ved Drammen sykehus, Vestre Viken HF og har forsket på hjernen i mer enn ti år. Hun har vært spesielt opptatt av hjerneutvikling og hva som gjør den menneskelige hjernen spesiell.

Hun utmerket seg som en meget god formidler. Foredraget engasjerte, og det kom mange spørsmål fra salen.

Det var 56 påmeldte til foredraget, 53 til middagen. Møtet ble avrundet med en deilig middag på Marlenes bistro. Arrangementet var gratis for alle medlemmer av Buskerud legeforening.

Styret hadde lovet våre medlemmer (de som kom) en hyggelig og tankevekkende kveld, med både hjerneføde og annet fór, og lovet at de ville vende hjem litt smartere, blide og mette. Det mener vi at vi lyktes med!

Bilde fra Buskerud legeforenings seminar om hjernehelse.
Foto: Jon Storstein.
Karoline Sunnarvik-Ween takker Marte Roa Syvertsen for foredraget.
Karoline Sunnarvik-Ween takker Marte Roa Syvertsen for foredraget. Foto: Jon Storstein
Møteledere Trine Dalegården og Karoline Sunnarvik-Ween. Foto: Jon Storstein
Møteledere Trine Dalegården og Karoline Sunnarvik-Ween. Foto: Jon Storstein.

Hilsen styret Buskerud legeforening
Jon Storstein, nettredaktør