Vårmøte: Legerollen – forvitring og forventning

Vi inviterer til vårmøte med Erlend Hem og Christer Mjåset på Litteraturhuset 29. mars kl. 19.
hem-mjåset
Foto: Einar Nilsen/Legeforeningen

Sør-Trøndelag legeforening inviterer til en feiring av at våren er kommet på Litteraturhuset (Sellanraa) onsdag 29. mars med et foredrag av Erlend Hem:

Legerollen – forvitring og forventning

Den gamle legerollen er forvitret. Hvilke forventninger kan vi ha til den eller de nye?

Erlend Hem er dr.med., fagsjef i Klinikk psykisk helse og avhengighet, Oslo universitetssykehus, og mangeårig redaktør i Tidsskrift for Den norske legeforening.

Christer Mjåset ledet Yngre legers forening (Ylf) under streiken i fjor. Han er invitert til å kommentere innlegget til Hem og dele tanker og erfaringer om solidaritet og kollegialitet med blikk på dagens legerolle.

Vi gleder oss. Vel møtt til Litteraturhuset 29. mars kl. 19.