Årsmøte 2023

Vel overstått årsmøte i Sør-Trøndelag legeforening! Over 150 medlemmer tok turen til årets årsmøte i Sør-Trøndelag legeforening.
Bilde av årsmøtedeltakere. Foto: Privat
Årsmøte i Sør-Trøndelag legeforening 2023
Kurskomiteen. Foto: Sør-Trøndelag legeforening
Kurskomiteen med Hanna Helgetun Krogh, Henrik Richter Hammeren og Brita Solveig Pukstad. Foto: Sør-Trøndelag legeforening

Kvelden startet med en morsomt og lærerrikt foredrag med Are Sende Osen der vi fikk høre høydepunkter fra suksess-podkasten Kongerekka! Kongerekka er historien om de gamle norske kongene fra Harald Hårfagre til dagens Kong Harald V.

Årsmøtet ble effektivt gjennomført med ordstyrer Tone Dorthe Sletten. Her ble nye vedtekter oppdatert, budsjett lagt og valg gjennomført. Lindy Jarosch-von Schweder ble gjenvalgt som leder, mens Nina Therese Hagen og Torkild Skaar ble gjenvalg som årsmøtevalgte representanter (forsidebilde). Ny kurskomite er Henrik Richter Hammeren, Miriam Gustafsson, Nina Reimers og Brita Solveig Pukstad. Vi gratulerer alle med valget! (kurskomite)

Årsmøte fikk innsendt en sak fra Christine Karlsen. Hun ønsket at styret skal se på mulighetene for å ha Legenes Hus i Sør-Trøndelag legeforening, lokalisert i Trondheim.

Under middagen holdt æresmedlem Bernt Einar Østensen tale og overrakte høytidelig de gamle protokollene fra foreningens begynnelse, datert 16.11 1891, til stor glede for hele forsamlingen.(BEØ og protokoller)

Det var god stemning og fine samtaler mellom gode kolleger.

Bernt Einar Østensen . Foto: Privat
Æresmedlem Bernt Einar Østensen holdt tale under middagen. Foto: Sør-Trøndelag legeforening
bilde av en gammel protokoll. Foto: Privat
Bernt Einar Østensen overrakte høytidelig de gamle protokollene fra foreningens begynnelse, datert 16.11 1891. Foto: Sør-Trøndelag legeforening