NIMFs stipend til deltagelse på IOCs Advanced Team Physician Course (ATPC): Utlysning og retningslinjer

Her finner du informasjon om formål, omfang, forpliktelser og retningslinjer.
versjon 2

Formål:

• Gi NIMF medlemmene muligheter til å delta på IOCs ATPC.
  • Motivere medlemmer i NIMF skal få muligheten til å delta på dette kurset, til å knytte internasjonale kontakter og tilegne seg frontkunnskap innen internasjonal idrettsmedisin.
  • Oppdatere viktige kunnskaper for deltagelse som lege på internasjonale mesterskap o.l. (reise med lag etc.)

Omfang:

• Det gis et stipend på inntil kr. 30 000 for dekning av kongressavgift, reiseutgifter og hotellopphold i den perioden kurset varer.  Utgifter til måltider dekkes etter regning der dette ikke er inkludert i kurset. Refusjon av utgiftene skjer etter innsending av reiseregning med bilag.

Forpliktelser for stipendmottager:

• Ordne det praktiske med påmelding til ATPC, samt reise og overnatting (normalt inkl. i påmelding/ kongressavgiften).
  • Mottaker av reisestipendet er forpliktet til å publisere en kort rapport på NIMF sine websider innen 3 mnd. etter kurset, og gi et 12-15 min. innlegg på Idrettsmedisinsk høstkongress (IMHK) samme år hvis kongressprogrammet tillater det.

Retningslinjer for søkere:

• Søker må være medlem av NIMF og søknaden stiles til NIMF-styret som tildeler stipendet
  • Søknadsfrist er 1. mai 2024
  • Søknaden sendes sekretariat.nimf@gmail.com
  • Søknaden må inneholde følgende:
    1. Kort CV med bekrivelse av den idrettsmedisinske tilknytningen man har i Norge.
    2. Begrunnelse for hvorfor man søker reisestipendet.
    3. Hva man forventer å få ut av kurset.
    4. Hvorfor skal akkurat DU få dette stipendiet?
  • Stipendmottaker får beskjed innen 1. juni samme år, og dette legges også ut på NIMFs hjemmeside, samt i sosial medier.

12.januar 2024

Styret NIMF