Ofte stilte spørsmål

• År: Måned:

44 sider. Side 1 av 3

Rekkefølge:

Dokumenthåndtering og meldinger i grupperom

Medlemsservice

Generell informasjon om dine fordeler som medlem av Legeforeningen, bl.a. innen reise og overnatting, bank- og forsikringstjenester, juridisk bistand i din legegjerning samt helse- og omsorgstjenester.

Avtaler og medlemsfordeler

Under Mitt medlemskap i den mørke hovedmenyen får til tilgang til arbeidsavtaler og medlemsfordeler. Finn den aktuelle avtalen som gjelder ditt arbeidsforhold.

Meldinger

Her får opp meldinger som er sendt fra Legeforeningen og foreningsleddene (e) du er medlem av. Meldinger som du ikke ønsker å ta vare på kan slettes fortløpende.

Kalender

Gir deg oversikt over aktuelle møter og kurs. Aktiviteter som er relevante for deg kan du legge rett inn i din Outlook-kalender.

Hvordan sende e-post/sms til mine medlemmer?

Gå til "Mitt medlemskap" menyen øverst på siden når du er innlogget. Er du registrert som medlem av et styre kan du se "Mine medlemmer".

• Velg forening og deretter "Send melding til medlemmer" og "Legg til mottakere". Husk å velge "Filtrer" når du har gjort ditt utvalg.
  • Velg enten "Velg alle" eller enkelte, husk "Legg til valgte".
  • Skriv melding og send.

Alle mottakere vil få et automatisk varsel på epost i tillegg til at meldingen legger seg i innboksen til den enkelte i legeforeningen.no.

Som tillitsvalgt, kan jeg være sikker på at epost-adressene til mine medlemmer er korrekte?

Medlemsdataene er oppdatert i den grad medlemmene selv har registrert endringer i medlemsportalen eller meldt fra til Legeforeningen.

Jeg får ikke opp Medlemsoversikt over mine medlemmer selv om jeg er tillitsvalgt i en forening

Gå til Endre profil for å kontrollere og eventuelt endre dine medlemsopplysninger.

Mine medlemmer

I Mitt medlemskap finner du under ‘mine medlemmer’ en oversikt over dine medlemmer dersom du er tillitsvalgt. Du får kun sendt ut meldingen til de aktuelle medlemmene innenfor den gruppen du har tillitsvalgt for.Her kan du sende ut elektroniske brev, møteinnkallinger m.m. til medlemmer og grupper av medlemmer per epost eller sms. Dersom dine medlemmer ike har epost-adresse, får du en adresseliste slik at du kan sende informasjon til disse per brev.

De tillitsvalgte som kommer opp stemmer ikke med mine medlemskap/arbeidsforhold

Mine tillitsvalgte

I Mitt medlemskap i mørke startmenyen finner du under ‘Mine tillitsvalgte’ en samlet oversikt over dine tillitsvalgte, f.eks. tillitsvalgt for den fagmedisinske foreningen du er tilknyttet og tillitsvalgt på ditt arbeidssted.

Hvordan legger jeg til en ekstern snarvei?

Ved å skrive inn tittel på lenken/nettsiden og webadresse (URL).

Hvordan legger jeg til en intern snarvei, dvs. en lenke til en annen side innenfor Legeforeningens nettsider?

Ved å klikke på Favoritter som finnes på sidene til Legeforeningen og foreningsleddene.

Om favoritter

Her kan du bygge opp din egen lenkesamling med snarveier til både interne og eksterne nettsteder.

Hvordan finner jeg metodedokumenter for min spesialitet?

Gå til Emne og velg din spesialitet. Ved å klikke på valgt emne kommer du til emnesiden for aktuell spesialitet. Her vil relevante dokumenter knyttes til den aktuelle spesialiteten.

Hvordan velger jeg å få fram nyheter om et bestemt emne?

Gå til Emne på startmenyen, velg ‘alle emner’, deretter ’Legg til emne’, og klikk på ‘følg emne’.

Om emner

Valget Emne i den mørke startmenyen viser spesialiteter eller andre temaer som du kan få jevnlige nyheter om. Du kan selv legge til eller fjerne emner etter ønske. Nyhetene kommer fra Legeforeningens nettsider og fra Tidsskrift for Den norske legeforening.

Hvordan klipper og limer jeg fra et foruminnlegg?

Marker innlegget, trykk Ctrl+C for å kopiere, og Ctrl+V for å lime det inn i f.eks. Word eller en epost-melding.

Hva er tallene i rødt ved Fora i den mørke startmenyen?

Tallene viser antall nye diskusjonsinnlegg som er kommet inn om ditt/dine tema siden sist du var innlogget i medlemsportalen.

Hva betyr ‘Upassende? Gi beskjed’

Ved å trykke her varsler du Legeforeningens kommunikasjonsavdeling om et støtende eller på annen måte upassende foruminnlegg som bør vurderes fjernet.

44 sider. Side 1 av 3