Kurskomiteen i Finnmark legeforening inviterer til kurs 15. og 16. november 2018. Kurset holdes på Skaidi villmarkshotell som ligger sentralt til i Finnmark, der hvor veiene til Alta, Hammerfest og Nordkapp møtes.

Seks fastleger og en turnuslege i Honningsvåg er ansvarlig som gruppe, for 3200 pasienter. Legene dekker opp fravær ved permisjoner og ferier for hverandre, slik at kommunen ikke trenger vikarer. Dette gir en stabil og god legetjeneste, noe som er avgjørende for å gi befolkningen et godt helsetilbud når uvær setter inn og fly ikke kan lande. Se intervjuet med Bjørn Nordang og Erik Langfeldt, Nordkapp legekontor.

Finnmark legeforening ønsker velkommen til medlemsmøte og medlemsmiddag torsdag 9 november på Thon hotell i Alta. Møtet starter 1800 og medlemsmiddagen starter 2100. Det blir enkel servering under medlemsmøtet.

Harald Sunde er spesialist i allmennmedisin og dagarbeidende fagsjef på Finnmarkssykehuset. Nå er han tatt ut i streik.