Høsten 2016 streiket ”Akademikerne Helse” i 5 uker for forsvarlig arbeidstid, kollektivt vern og medbestemmelsesrett. Mandag 27. februar kom Rikslønnsnemndas kjennelse hvor den gamle overenskomsten mellom Spekter og Akademikerne, inkludert legenes vide unntak fra arbeidstidsbestemmelsene, videreføres.

Hva nå?

Hedmark Legeforening inviterer til medlemsmøte tirsdag 9.mai kl 18 i auditorium 2 på Terningen Arena, Elverum

Hedmark Legeforenings kurskomité ønsker velkommen til Grunnkurs B, EU-kurs 2   - Trygdemedisin, praksisdrift, juridiske rettigheter og plikter

Kurset holdes på Bardøla Høyfjellshotell, Geilo, 25.-29. september 2017. Det er lagt opp til lang lunchpause så man har mulighet til å gå seg en tur eller ta en trimøkt i svømmebassenget på hotellet.

Jeg er stolt over å være hedmarking! Vi har et stort og naturskjønt fylke med god helsetjeneste. Pasientene er stort sett rause, rolige og takknemlige. Jeg har mange gode kollegaer rundt omkring i fylket, de er både faglig svært oppdaterte og hyggelige.

Hedmark Legeforening ønsker velkommen til kurs ved Scandic hotell Hamar 30.-31. mars 2017. Kurset er godkjent med 16 t i fagområde gynekologi og obstetrikk i videre-og etterutdanningen for allmennleger.  Ant. deltakere : 60

Påmeldingsfrist 25. februar 2017

Ingen aktiviteter funnet

Kurskatalogen

Kommende kurs

Finn kurs:

Hedmark legeforening har besluttet å dele ut en hederspris hvert år på årsmøtet.
Statuttene for prisen finner du her.
Styret har endret punkt 2a 27.10.2016.

Tidligere mottakere av hedersprisen.

2010: Ruth og Dag Riise

2011: Hans Petter Schjønsby

2012: Ikke utdelt

2013: Per Bjerke

2014: Arne O. Ellingsson

2015: Gabrielle og Geir Erik Nilsen

2016: Berit Werner Eriksen

Omtale i Mitt Kongsvinger

Det er etablert en kurskomite under Legeforeningens avdeling i alle fylker. Komiteene har ansvar for organisering av kursvirksomhet for primærhelsetjenesten i sitt område slik at praktiserende leger kan få oppfylt de krav til kurs som stilles i videre- og etterutdanningen. Kurskomiteene forutsettes også å arrangere generelle kurs av interesse for alle leger i fylket.

Oversikt over praksiskonsulenter i Sykehuset Innlandet fra Hedmark

• Ragnhild Dybvig, praksiskonsulent ved BUP Hedmark og SI Hamar
  • Kristine Gaarder, praksiskonsulent SI Elverum
  • Dag Sigurd Salicath, praksiskonsulent SI Kongsvinger

Praksiskoordinator er Karin Frydenberg (praksiskonsulent SI Gjøvik).

Ytterligere opplysninger om personell og aktiviteter finnes på "Fastlegesiden" til SI HF.