Nordland Legeforening har ledig stilling til en utadvendt og initiativrik person som kan håndtere et bredt spekter av arbeidsoppgaver og bidra til å utvikle foreningen videre. Hovedpilaren i stillingen er foreningens kursvirksomhet, og spesielt grunnkurs for allmennleger som Nordland Legeforening har arrangert i mer enn 20 år.

Legeforeningens ønsker en regional folkevalgt ledet spesialisthelsetjeneste, og at foretaksmodellen fjernes. Det foreslås vurdert to ulike modeller. En hybrid-modell med forvaltning på regionalt nivå og lokale foretak på det utførende nivå, og en ren forvaltningsmodell med forvaltningsmodell på begge nivåer.

–Små kommuner har egne kvaliteter som ikke fanges opp på instrumentelle målinger. - Det rasjonelle er helt essensielt for å sikre god kvalitet på helsetjenestene.

Da er våren som smått kommet til Nordland. Det er tid for fornying og vi kan så vidt skimte at enkelte trær har begynt å få nye blader. I naturen er fornying en prosess som går av seg selv, og som vi tar på som en selvfølge. Noe dør bort, andre ting blir større eller endrer form. Endring i vår egen verden er ikke like enkelt å få til, og kjennes ikke alltid like greit.

Ingen aktiviteter funnet

Kurskatalogen