Kurs

Her publiseres informasjon om kurs

• År: Måned:

16 sider. Side 1 av 1

Rekkefølge:

Emnekurs i Nefrologi

Oppland Legeforenings kurskomité, i samarbeid med nefrologer på Sykehuset Innlandet Lillehammer, ønsker velkommen til Emnekurs i Nefrologi på Quality Hotell Strand på Gjøvik 6.-7. november 2018. Kurset er søkt godkjent med 15 timer i fagområdet Nefrologi for videre- og etterutdanning i allmennmedisin. Antall deltakere 50. Hotellet har egen SPA-avdeling så benytt muligheten for å ta et avslappende bad eller benytt treningsfasilitetene hotellet har.

Klinisk emnekurs i Gynekologi L-32504

Oppland legeforenings kurskomité arrangerer Klinisk Emnekurs i Gynekologi på Pellestova, Hafjelltoppen, 15.-17. februar 2018 Kurset er godkjent med 17 timer i fagområdet Gynekologi for videre- og etterutdanning i allmennmedisin. Antall deltakere 45. Det er lagt opp til lange lunchpauser, så her blir det mulighet for å ta seg en tur til fots, på ski eller i alpinanlegget. Alternativt kan du ta med deg ei god bok å lese i foran peisen.

Klinisk Emnekurs i Infeksjonsmedisin

Oppland legeforenings kurskomité arrangerer Klinsik Emnekurs i Infeksjonsmedisin på Ilsetra, Hafjelltoppen, 16.-18. februar 2017 Kurset er godkjent med 17 timer i fagområdet infeksjonsmedisin for videreutdanning og etterutdanning i allmennmedisin. Antall deltakere 45. Det er lagt opp til lange lunchpauser, så her blir det mulighet for å ta seg en tur til fots, på ski eller i alpinanlegget. Alternativt kan du ta med deg ei god bok å lese i foran peisen.

Klinisk emnekurs i akuttmedisin 21. -22. september 2016

Oppland legeforenings kurskomité skal, i samarbeid med senter for simulering og pasientsikkerhet ved NTNU Gjøvik og Preshospitale tjenster i Sykehuset Innlandet, arrangere kurs i akuttmedisin. Sted : NTNU Gjøvik. Kurset er arrangert etter samme mal tre ganger tidligere, og vi har fått masse positive tilbakemeldinger fra deltakerne.  Kurset er godkjent med 18 timer/poeng i fagområdet akuttmedisin for videre- og etterutanning i allmenmedisin.

Klinisk emnekurs i indremedisin -Kardiologi for allmennleger

Klinisk emnekurs i indremedisin Kardiologi for allmennleger i regi av Hedmark legeforening

Tid: 7. og 8. April 2016 Sted: Scandic Hotell Hamar

Antall deltagere: 60

Godkjenninger: Allmennmedisin videreutdanning: Emnekurs: 16t i fagområde indremedisin. Etterutdanning: Klinisk emnekurs: 16t i fagområde indremedisin.

Emnekurs i Hudsykdommer

Oppland legeforenings kurskomité arrangerer Emnekurs i Hudsykdommer på Ilsetra, Hafjelltoppen, 21. -23. januar 2016. Kurset er godkjent med 15 timer i fagområde hudsykdommer for videreutdanning og etterutdanning i allmennmedisin. Det er lagt opp til lange lunchpauser, så her blir det mulighet for å ta seg en tur til fots, på ski eller i alpinanlegget. Alternativt kan du ta med deg ei god bok å lese i foran peisen.

Grunnkurs B EU-kurs 2

Oppland legeforenings kurskomité arrangerer igjen Grunnkurs B EU-kurs 2. Det foregår tradisjon tro på Ilsetra, Hafjelltoppen, Øyer. Dato 19.-23. januar 2016. Det er lagt opp til lang pause i forbindelse med lunchen hver dag. Hafjell har noe å by på både for den som liker alpint og langrenn. Eller man kan ta turskoene fatt i supre fjellomgivelser.

Emnekurs i Endokrinologi

Årets "årsmøtekurs" er emnekurs i endokrinologi. Det  arrangeres i samarbeid med noen av Sykehuset Innlandes spesialister og holdes på Maihaugen 10.-11. juni 2015.  Det oppfordres til å være med på årsmøtet, som også skal være på Maihaugen, 10. juni kl 18.

Emnekurs i Pediatri Ilsetra feb. 2015

Vinterens "Ilsetra-kurs" går av stabelen 12.-14. februar 2015. Denne gang er det Emnekurs i Pediatri. Det blir som vanlig gode pauser med mulighet for frisk luft. Så gi deg med på kurs og ta med deg den typen ski du foretrekker.

Grunnkurs B EU-kurs 2

Oppland legeforenings kurskomité arrangerer igjen Grunnkurs B EU-kurs 2. Det foregår tradisjon tro på Ilsetra, Hafjelltoppen, Øyer. Dato 10.-14. februar 2015 Det er lagt opp til lang pause midt på dagen hver dag. Hafjell har noe å by på både for  den som liker alpint og langrenn. Eller ta turskoene fatt i supre fjellomgivelser.

Klinisk emnekurs i akuttmedisin 24.-25. sept. 2014

Oppland legeforenings kurskomité skal, i samarbeid med Høgskolen i Gjøvik og Preshospitale tjenster i Sykehuset Innlandet, arrangere kurs i akuttmedisin ved simuleringssenteret på Høgskolen i Gjøvik. Kurset er arrangert etter samme mal to ganger tidligere, og vi har fått masse positive tilbakemeldinger fra deltakerne.  Kurset er godkjent med 18 timer/poeng i fagområdet akuttmedisin for videre- og etterutanning i allmenmedisin.

Kurs om kognitiv terapi på Skogli, Lillehammer

Kurs om kognitiv terapi ved prof. Ingvard Wilhelmsen                                                                   Tid: 28. mars 2014. Sted: Skogli helse- og rehabiliteringssenter AS, Lillehammer

Emnekurs i Urologi 13.-15. februar 2014

Oppland legeforenings kurskomité arrangerer Emnekurs i Urologi på Ilsetra, Hafjelltoppen, 13. -15. februar 2014. Kurset er søkt godkjent med 16 timer i fagområde urologi for videreutdanning og etterutdanning i allmenmedisin. Det er lagt opp til lange lunchpauser, så her blir det mulighet for å ta seg en tur til fots, på ski eller i alpintanlegget. Alternativt kan du ta med deg ei god bok å lese i foran peisen.

Emnekurs i Urologi

Klinisk emnekurs i urologi holdes på Ilsetra 13.-15. februar 2014. Sett av helgen til vinterens beste kursopplegg ! Her blir det, i tillegg til interessant kurs, mulighet for fine turer i langrennsløyper og alpintbakkene i Hafjell. Mer informasjon kommer.

Din påmelding er mottatt

Dette er en bekreftelse på at påmeldingen din er korrekt utført, mottatt og registrert. Ved spørsmål kontakt sekretær/kurskoordinator på e-post kurs.opplandlegeforening@gmail.com

Farmakologikurs 6.-7. juni 2012

Oppland legeforening i samarbeid med Avdeling fro klinisk farmakologi ved St. Olavs hospital inviterer til:

-Klinisk emnekurs på 15 timer 6. og 7. juni for leger

-Dagskurs for medarbeidere på legekontor 7. juni