Foreningen og styret setter stor pris på og er avhengig av den store frivillige innsatsen våre medlemmer gjør i de ulike organer i Npf og Dnlf.

Verdens psykiaterforening nedsatte en komité som har sett på utfordringer som psykiatrien står overfor de neste par tiår. Arbeidet er fremstilt i kortformat i form av en artikkel som nylig stod i tidsskriftet Lancet Psychiatry.

Tema: Kroppens alarmreaksjoner: Hva kan du gjøre?

Utvalg for rettspsykiatri i Npf inviterer til faglig møte i rettspsykiatri torsdag 19. oktober 2017 i kantina i Legenes hus kl. 15.45 – 20.00.

Aktivitetskalender

Kommende aktiviteter

Ingen aktiviteter funnet

Kurskatalogen

Kommende kurs

Finn kurs:

er en fagmedisinsk forening i Den norske legeforening som har som formål å fremme norsk psykiatri faglig og vitenskapelig. Videre er formålet å ivareta at det fag- og helsepolitiske arbeidet innenfor fagområdet baseres på oppdatert medisinsk kunnskap og på størst mulig konsensus om faglige prioriteringer, samt bidra til legeutdanning, spesialisering og etterutdanning av høy kvalitet.

Foreningen besvarer ikke henvendelser fra enkeltpersoner utenfor foreningen. Npf tilbyr ikke terapi og formidler heller ikke kontakt til terapeuter. Ved behov for psykisk helsehjelp, kontakt fastlege eller ring Mental helses hjelpetelefon 116 123. Ved behov for øyeblikkelig hjelp ring 113.

Legeforeningen har utviklet flere nettkurs som er aktuelle for psykiatere.