EBCOG Congress til Norge!

Meld deg på, kortere reisevei får du neppe! Les her velkommensord fra vår norske kongresspresident!

EBCOG Congress til Norge!

Kjære medlemmer av NGF.

Som dere vet, har NFOG utsatt kongressen sin til 2021. Dette for å få så mange som mulig av dere til å være tilstede på EBCOGs Europeiske kongress i Bergen 14-16 mai 2020. Vi håper at norsk og nordisk gynekologi og obstetrikk vil bli behørig eksponert for hele verden på kongressen. Det blir mange flotte sesjoner- på en helt ny måte-slik at riktig mange får presentert sine bidrag. I tillegg blir det «Hands- on-training-sessions”, “Meet the experts”, “Quizes” og selvsagt sosiale arrangementer! FUGO har arrangert den europeiske LIS-utveksling i Norge, som avsluttes med vitenskapelige sesjoner og årsmøte.

Alle detaljer kan dere finne på https://www.ebcog2020.org/ og vi vil gi mer informasjon på årsmøtet i Bodø!

Abstrakt-invitasjonen er  nå åpnet, så bare start å sende inn vitenskapelige bidrag.

For de av dere som ikke vet hva EBCOG-European Board and College of Obstetrics and Gynaecology-står for, så holder det i denne omgangen å nevne at norsk gynekologi og obstetrikk ikke hadde hatt den gode standard den har, uten log-boken, kompetansestigen og avdelingsbesøkene som spesialitetskomiteen introduserte fra samme i’90-årene.

Hjertelig velkommen

Prof. Jacky Nizard                                                                          Prof. Jone Trovik

EBCOG/Bergen 2020 Congress President                              Bergen 2020 Local Congress President

Yngvild Hannestad                         Knut Hordnes                    Rolf Kirschner