Foreningsstoff fra Noraforum

32 sider. Side 1 av 2

Rekkefølge:

Pris for beste frie foredrag under høstmøtet 2018

Viktoria Pozdniakova presenterte årets beste frie foredrag med tittelen "Hensiktsmessighet og enighet om bruk av bildediagnostikk blant røntgenleger i ulike land".

Standpunkt om bruk av kunstig intelligens i radiologi

Norsk radiologisk forening har utarbeidet et policydokument om bruk av kunstig intelligens i radiologi.

Minneord for Jarle Tor Rørvik 1954 - 2018

Professor Jarle Tor Rørvik døde brått og uventet for kort tid siden. Nære kolleger og venner ved Radiologisk avdeling på Haukeland universitetssykehus har skrevet minneord for ham.

NFIRs fond for forskning og etterutdanning

NFIR  utvidet i 2017 mulighetene for å støtte sine medlemmer økonomisk. Også overleger kan nå søke. NFIR ønsker å støtte sine medlemmer i aktiviteter som forskning, kurs- og konferansedeltakelse, studiereiser og hospitering, og håper på mange gode søknader. Vi  ønsker å bidra til fagelig vekst og utvikling gjennom denne nye ordningen. Søknadsfrist: 1. april 2018

Bruk stemmeretten!

Du har fått en e-post fra ESR med informasjon om avsteming for to verv i ESR Excecutive Counsil. Vervene er ESR 2nd Vice-President og ESR Education Committee Chair. Informasjon om kandidatene finner du på myesr.org (lenke i e-posten). Styret oppfordrer alle medlemmer til å bruke stemmeretten.

Slapp av det ordner seg

Har du fått en mail fra ESR? Er du redd for å gå inn i julehøytiden uten å ha fornyet medlemskapet ditt? Slapp av! Det ordner seg.

Kongens fortjenestemedalje til Per Skaane

Radiolog og prosessor emeritus Per Skaane mottok 17. oktober 2017 Kongens fortjenestemedalje for sitt mangeårige arbeid som lege og forsker innen brystdiagnostikk og mammografiscreening.

Tusen takk for et flott høstmøte 2017

Norsk radiologisk forening vil gjerne takke alle som har bidratt til at Radiologisk høstmøte 2017 ble et vellykket og hyggelig arrangement med 250 besøkende.

Generalforsamling NFMSR 2017

Kjære radiolog! Med dette inviteres du til generalforsamling og faglig foredrag i regi av Norsk Forening for Muskel- og Skjelettradiologi.

Minneord for Jana Rydland

Jana Rydland døde 1. juni i år. Minneordene er skrevet av hennes gode venner og kollegaer ved St Olavs hospital.

Nordic Fellowship in Clinical Radiology

Nordisk forening for medisinsk radiologi lyser ut reisestipend for leger i spesialisering. Stipendet kan brukes til utdanningsopphold eller forskningsopphold i et annet nordisk land, og skal fremme samarbeid mellom de nordiske landene. Ny søknadsfrist, utsatt til 15. januar 2018.

Elektronisk klinisk beslutningsstøtte

Kvalitetsutvalget i Norsk radiologisk forening har utarbeidet et policydokument om Elektronisk klinisk beslutningsstøtte (EKB). Dokumentet er godkjent av styret og publiseres nå som foreningens standpunkt. Likere og riktigere bruk av bildediagnostikk og Elektronisk klinisk beslutningsstøtte er tema for kvalitetsseminaret på årets høstmøte.

Minneord for Bjarne Hager

Radiolog Bjarne Hager, født i 1936 på Gjøvik, døde brått og uventet 20. mars på familiens hytte i Nesbyen i Hallingdal.

NoRaFo i Dagens Medisin

IT-systemene er like viktige for at vi skal kunne gjøre en god jobb, som skalpell og operasjonsbord er for at kirurgene skal kunne gjøre sin jobb, sier leder av Norsk radiologisk forening.

Minneord for Tone Bohmann

Tone Bohmann døde brått og uventet 7. januar 2017, nær 72 år gammel. På Radiologisk Avdeling på Radiumhospitalet mottok vi meldingen med sjokk og sorg. Vi har mistet en kunnskapsrik, varm og fargerik kollega og venn.

Minneord for Marianne Oroszko Haakonsen

Vår gode venn og kollega Marianne Oroszko Haakonsen døde på Drammen sykehus 29.10. 2015, 54 år gammel.

Minneord for Mogens Haaland

Min meget gode venn og kollega Mogens Haaland døde 18.11.2015, 82 år gammel.

Minneord for Magne Brekke 1955-2016

Magne Brekke døde 8/1/2016 etter lengre tids sykdom, bare 60 år gammel, og ble bisatt i Tjølling kirke 19/1 fylt av familie samt mange venner og kollegaer.

Brukt ultralydapparat til Afghanistan?

Den norske Afghanistankomiteen etterspør et brukt ultralydapparat som kan doneres som utviklingshjelp. Personell har blitt opplært til bruk av ultralyd, særlig i svangerskapskontroller, men sykehuset har ikke noe ultralydapparat.

NoRaFo gir støtte til å ta European Diploma

Nå kan du søke Norsk radiologisk forening om støtte til å ta European Diploma in Radiology.

32 sider. Side 1 av 2

Spesialiteter