Julekurset 2019 er i rute, og vi gleder oss til et faglig sterkt program og hyggelig samvær! Kurset avholdes 27.-29.november på Comfort Runway Hotel. Påmelding er åpnet til Hovedkurset: Nyheter i revmatologi, frist 23.10.19. Nytt og enklere i år er at påmelding til overnatting og festmiddag også skjer via samme link:

Programmet inneholder blant annet GCA, Takayasu, IgG4 relatert sykdom, MR ved SpA, nedtrapping av DMARDs og moderne revmakirurgi. Se vedlagt komplett program

Da er det klart for påmelding til årets LIS-kurs, Praktisk artritt og bindevevssykdommer via følgende link:

Her finner dere også programmet, som blant annet inneholder behandlingsprinsipper om inflammatorisk leddsykdom, PMR/AT og vaksinering av immunsupprimerte. Obs kort påmeldingsfrist 15.juli! Så vær raske med å melde dere på!

Nå er hjemmesiden til Scandinavian Congress of Rheumatology 2.-5.september 2020 klar! Dette er den 38. kongressen i rekken, og Ålesund vil danne en vakker ramme. Den lokale komiteen, de ansvarlige for det faglige innholdet og kongressens styre har gjort en formidabel innsats allerede. Her må alle mann alle i Norsk Revmatologi komme!

Link til hjemmesiden:  https://scr2020.no/

Link til Facebook-siden: https://www.m.facebook.com/scr2020/

Det er nå åpent for påmelding til det tredje vaskulitt-kurset arrangert av EUVAS, og det avholdes ved Downing College i Cambridge i slutten av september. Det er begrenset anntall plasser, og første mann til mølla gjelder. Kurset anbefales sterkt av Wenche Koldingsnes! Dersom det er spørsmål som ikke kan finnes på linkene under, kontakt vasculitis@medschl.cam.ac.uk

www.euvas.med.cam.ac.uk/

www.euvas.med.cam.ac.uk/programme-booking/

Ingen aktiviteter funnet

Annonser
  • Kurs i revmatologi DNLFs kurskatalog, lenke
  • Anbefales: Kursoversikt fra EULAR  www.eular.org/calendar/cfm
  • EULAR Madrid, 12.-15.juni 2019
  • Biopsykososial Rehabilitering ved Muskel- og skjelettlidelser. 17.juni 2019, Scandic St Olavs plass, Oslo. Påmelding og program: https://beta.legeforeningen.no/kurs/2019/2/33443/#tab1
  • Dansk ultralydforenings 19.kurs i Muskeloskeletal UL, København, 18.-20.september 2019 19MuskSkelAnnonce.doc
  • EUVAS Vasculitis Course, 23.-25.sept 2019, Cambridge, UK  http://www.euvas.med.cam.ac.uk/
  • RevNatus/NorVAS/NorArtritt brukermøte, 24.okt 2019, Comfort Runway, Gardermoen
  • 8.nasjonale forskningskonferanse innen muskelskjeletthelse (MUSS-konferansen), 7.-8.november 2019, Confort Runway hotel, Gardermoen. For program, påmelding og innsending av abstracts, se www.muss.no
  • NRFs Julekurs (seminar, LIS-kurs og Hovedkurs), 27.-29.november 2019, Confort Runway Hotell Gardermoen
  • SCR 2020, Ålesund 2.-5.sept 2020, Scandic Parken Hotell

Her er presentasjonene fra både LIS-kurset og hovedkurset 2018. Vi legger disse ut så snart de er oss i hende. Dere må være innlogget på legeforeningens side for å få tilgang til PDF-filene, som her ligger som dokumentlenker nederst.