Norartritt og RevNatus har sendt oss hvert sitt Julebrev med Årsrapporter og oppdateringer, og her er det mye interessant lesestoff om alt det flotte arbeidet som gjøres av Bjørg-Thilde Fevang og co, Hege Koksvik og co og Wenche Koldingsnes og co, og rundt om på alle revmatologiske avdelingene i landet som bidrar. Se vedlegg!

I Norsk Revmabulletin nr 4, 2018 var en av artiklene Etiske utfordringer i revmatologi. Dette er et innspill til Rådet for legeetikk i Legeforeningen, ved leder Svein Aarset, som har bedt spesialistforeningene om innspill om generelle og fagspesifikke etiske utfordringer.

Vi kommer til å fremheve 1-2 artikler i hver Revmabulletin her på nettsiden, så da har vi herved startet med det! Dette er nyttig lesning til ettertanke.

Spesialistkomiteen ved påtroppende leder Lene Brekke og styret i NRF ved Helena Andersson inviterer til seminar på Park Inn Gardermoen, Onsdag 6.februar kl 10-16. Målgruppen er avdelingsledere og medlemmer i utdanningsutvalg, men andre er også velkommen. Viser til utsendt medlemsmail.

Påmelding innen 20.01.19 til lene.kristin.brekke@hsr.as

NRKK inviterer til konferanse i Stjørdal, hotell Scandic Hell, 4.-5.april 2019. Konferansen er aktuell for de som jobber med pasienter i klinikk, men også for de som jobber innen forskning, fagutvikling og undervisning. Viser til vedlegg med program, påmeldingslink og informasjon om kostnad og overnatting. Påmeldingsfrist er 1.februar 2019.

Ingen aktiviteter funnet

Annonser
  • Kurs i revmatologi DNLFs kurskatalog, lenke
  • Anbefales: Kursoversikt fra EULAR  www.eular.org/calendar/cfm
  • Radiorheumatology, course of diagnosis through imaging, 11.-13.des 2018, Camogli, Italia http://sircourses.com/camogli2018/
  • 5th International Congress on Controversies in Rheumatology and Autoimmunity CORA 2019, 14.-16.mars 2019, Firenze, Italia https://cora.kenes.com/2019/
  • Nasjonal nettverkskonferanse i revmatologisk rehabilitering, 4.-5.april 2019, Stjørdal Program_nettverkskonferanse_2019.pdf
  • 19. International Vasculitis ans ANCA Workshop, Philadelfia, Pennsylvania, USA. 7.-10.april 2019. http://www.vasculitis2019.org
  • EULAR Madrid, 12.-15.juni 2019
  • NRFs Julekurs (seminar, LIS-kurs og Hovedkurs), 27.-29.november 2019, Confort Runway Hotell Gardermoen
  • SCR 2020, Ålesund 2.-5.sept 2020, Scandic Parken Hotell

Her er presentasjonene fra både LIS-kurset og hovedkurset 2018. Vi legger disse ut så snart de er oss i hende. Dere må være innlogget på legeforeningens side for å få tilgang til PDF-filene, som her ligger som dokumentlenker nederst.