Søkeresultat: Spesialistutdanning

• År: Måned:

4 sider. Side 1 av 1

Rekkefølge:

Kraftig økning i antallet leger i spesialisering er nødvendig

En kraftig økning i utdanningen av antallet legespesialister er nødvendig for å oppnå balanse mellom tilgang og etterspørsel etter spesialister i 2017. Legeforeningen har i "Utredning om spesialistutdanningen av leger" som nå er sendt ut på intern høring i Legeforeningens organisasjon, foretatt beregninger av behov.

Varierende rekruttering

Det er store forskjeller i hvor flinke de fagmedisinske foreningene er til å rekruttere medlemmer blant leger i spesialisering.

Fra presidenten: Spesialistutdanningen - ny utredning

Legeforeningen tar tak i utfordringer som følger av fagenes utvikling, endring i befolkningssammensetningen og omorganisering i helsetjenesten, skriver president Torunn Janbu i en leder i siste nummer av Tidsskriftet. Les lederen

Fra presidenten: Avtalespesialistene

Avtalespesialistene er en viktig og nødvendig del av spesialisthelsetjenesten. De leverer en kostnadseffektiv helsetjeneste. De vil i nær fremtid også kunne delta i utdanning av nye spesialister, skriver president Torunn Janbu i en leder i siste utgave av Tidsskriftet. Les hele lederen