22. desember 2017

Sykehuskonflikten til ny behandling i Rikslønnsnemnda

Akademikerne har sendt sitt skriftlige innlegg til Rikslønnsnemnda. Nemnda vil ta opp saken til behandling 25. januar, 2018.
18. desember 2017

Skal kartlegge fastlegenes tidsbruk

Legeforeningen oppfordrer fastlegene til å svare på Helsedirektoratets tidsbruksundersøkelse som sendes ut i januar.
15. desember 2017

Akademikerne og Spekter enige om hovedavtalen

Partene forlenger hovedavtalen i sykehus til 31. desember, 2021. Hovedavtalen inneholder generelle bestemmelser for forhandlingene og tillitsvalgtes rettigheter.
14. desember 2017

Viktig signal fra Stortinget om medisinutdanningen

Stortinget ber regjeringen øke antall studieplasser i medisin og utrede hvordan medisinstudentene kan sikres økt praksis i primærhelsetjenesten.
11. desember 2017

Full stans i forhandlingene med KS

KS brøt i dag forhandlinger om særavtalen for leger i kommunene. Rammeavtalen forlenges uendret for ett år.
08. desember 2017

Lav grad av medbestemmelse i helseforetakene

Ny undersøkelse viser at sykehusansatte opplever lite rom for medbestemmelse i arbeidshverdagen.
06. desember 2017

Kommunenes medisinske tilbud må ledes og styrkes

Legeforeningen offentliggjør to nye rapporter, én om ledelse av primærhelsetjenesten og én om fastlegens portnerrolle.
01. desember 2017

Trepartssamarbeidet om fastlegeordningen reetableres

For å styrke samarbeidet om fastlegeordningen har Helse- og omsorgsdepartementet, KS og Legeforeningen bestemt å reetablere trepartssamarbeidet.
23. november 2017

Skjermer sykehusene og øker sukkeravgiften

Regjeringspartiene, Venstre og Krf skjermer hardt pressede sykehus i budsjettet. Nå må Helse- og omsorgskomitéen ta situasjonen i fastlegeordningen på alvor.

Side 1 av 11