Brukerne i fokus på eHelse 2017

3. og 4. mai er det duket for årets eHelse-konferanse – en viktig møteplass for fagfolk innen helse og IT.
E-helsekonferansen - foto
Foto: Den norske dataforening

Konferansen som i år arrangeres for femte gang, danner et nøytralt og tverrfaglig forum for helsepersonell, teknologer, IT-utviklere,  ledere, beslutningstakere og politikere som er opptatt av helse. Her deles erfaringer, drøftes ideer, strategier og løsninger for utviklingen av IT i Norges helse- og omsorgstjenester.

Blant årets temaer er blant annet erfaringer fra innføring av felles journal i København ved Torben Stentoft, CØK, "Hvor er legene når innovasjonstoget går?" ved Petter Hurlen, overlege klinisk informatikk, Akershus universitetssykehus og  "Min pacemaker kan hackes" ved forsker Marie G. Moe, Sintef. Morten Andreas Meyer, partner i First House stiller spørsmålet: "Det brukes mye penger på ehelse – får vi igjen det vi ønsker, eller er det noe som gjøres feil?"

Legeforeningen er medarrangør av konferansen som finner sted på UBS (Ullevål Business Class), Ullevål stadion.

For program og påmelding, se hjemmesiden til eHelse 2017.