Underutvalg og faggrupper

Norsk forening for allmennmedisin har en rekke underliggende organer som står sentralt i foreningens arbeid. Underutvalgene er stående organer som ivaretar faste oppgaver for NFA. Faggruppene er dynamiske fagmiljøer som arbeider med særskilte fagområder innenfor allmennmedisinen.

Faggrupper

Faggruppene er dynamiske fagmiljøer som arbeider med felt innenfor allmennmedisinen som medlemmene har særskilt interesse for og kompetanse i. Noen faggrupper har et langsiktig perspektiv med fagutvikling på sitt felt, mens andre oppstår i forbindelse med et tidsavgrenset tema/oppdrag. Gruppens arbeid kan variere og bestå i f.eks. å arrangere kurs eller utarbeide råd, retningslinjer, handlingsprogram, rapporter. Faggruppene gir styret råd til høringsuttalelser som berører interessefeltet.

NFA-styret oppretter grupper og velger leder. Gruppene er ellers selvrekrutterende. Ønsker du å bidra inn i en faggruppe? Kontakt gruppelederen. Savner du en gruppe og vil bidra til å opprette den? Kontakt NFA-styret.