Debattmøte Stokmarknes

Velkommen til medlems- og debattmøte på Stokmarknes tirsdag 23. januar klokka 17. Vi har fått med oss Truls Vasvik fra Stortinget, Christer Grimsgaard fra Overlegeforeningen og Robert Hammer fra Lofoten sykehus. Vi jobber med å få med oss noen fra ledelsen fra Helse Nord. Ingebjørn Bleidvin leder møtet.
Truls Vasvik
Truls Vasvik, første nestleder i helse- og omsorgskomiteen på Stortinget kommer til Stokmarknes 23. januar 2024.

Styremøtet 9. januar der den helhetlige planen for bærekraftprosjektet skulle vedtas sendt ut på høring, ble i stedet trukket av administrasjonen.

Flertallet av styret ønsket ikke å sende hele planen ut som den foreligger nå. Manglende ROS-analyse på lokalt nivå var nok hovedgrunnen til at styret nektet å godta at planen ble sendt ut.

Nordland Legeforening ønsker å skape arenaer for faglige diskusjoner. Derfor inviterer vi alle medlemmer i Vesterålen og Lofoten til møte tirsdag 23. januar kl. 17.00 på Richard With hotell på Stokmarknes.

Første nestleder i helse- og omsorgskomiteen Truls Vasvik kommer. Det samme gjør Christer Grimsgaard fra Norsk Overlegeforening og Robert Hammer fra Lofoten sykehus. Ingebjørn Bleidvin leder møtet.

Det jobbes med å få med noen fra ledelsen i Helse Nord. Marit Lind har meldt at hun ikke kan, men vi jobber videre med Tonje Hansen eller andre.

Håper mange har anledning til å delta og bli med på en av de viktigste debattene på mange år.