Velkommen til førjulscafé 6. desember 2018

Velkommen til førjulscafé på Litteraturhuset 6. desember kl. 19.00!Det blir et felles arrangement i regi av Sør-Trøndelag legeforening og Dataforeningen (eHelsefaggruppen, avdeling Midt-Nord).Digitaliseringens tid. Når doktoren blir sporet og pasienten hacket. En ønsket utvikling?
Personvern - til nytte eller besvær.
Skuespiller Stian Hovland Pedersen fra Trøndelag teater kommer og det vil bli servering av gløgg og pepperkaker - ta med en kollega og kom til en hyggelig kveld i førjulstiden!
julecafe

Hvordan kan man manøvrere seg selv og lede andre gjennom den digitale jungelen?
Taushetsplikt, som en del av personvern, i en analog verden var relativt lettfattelig og forutsigbar. Mange problemstillinger var refleksjoner til moral og etikk. Hinder og utfordringer kunne til en stor grad forutsees.
Med økende digitalisering, muligheter for kartlegging og sporing, deling av data osv. blir bildet mer uoversiktelig, ansvar fragmenteres og risiko er vanskelig å tolke.
Med Save Asmervik, avdelingsdirektør hos Webstep og Åsmund Ahlmann Nyre, sikkerhetsansvarlig på Hemit.

Velkommen til en trivelig kveld med gode kolleger!!