#Legermåleve?!

Mandag 11. desember arrangerte Troms legeforening medlemsmøte der psykiater og leder av Villa Sana, Ingunn Amble, holdt foredrag.
Foto fra medlemsmotet

Tema var hvordan legene kan få det bedre på jobb, og finne balanse mellom jobb og fritid. Det var godt oppmøte og engasjement!

Symptomer på stress og utbrenthet var et hovedtema, og ut fra diskusjonen fikk man inntrykk av at de fleste nikket gjenkjennende til de fleste av «symptomene.»

Det er viktig for Legeforeningen å være tydelig på at vi har etablert flere ordninger for kolleger som trenger hjelp og støtte. Her i Troms har vi vår egen Støttekollegaordning. Den finner dere her. Etter mange år takker nå pensjonist Eldrid Liljedal av ved nyttår, men unge krefter er på vei! Tusen takk til Eldrid for hennes innsats for både pasienter og kollegaer! Som medlem i Legeforeningen kan du også kontakte Villa Sana direkte. Her kan du lese mer om dette tilbudet

Husk også at også leger har en fastlege. Et besøk anbefales!

Det kom konkret forslag om at kanskje UNNs lederkonferanse kunne invitere Villa Sana for å få diskusjon rundt leger på tematikken. Dessverre var det ingen fra ledelsen i UNN til stede på møtet, men med dette skulle invitasjonen være sendt. : )