Velkommen til medlemsmøte i Eldre legers forening onsdag 3. april

Medlemsmøtet holdes i Legenes hus, Christiania torv 5, 0158 Oslo. Ettermiddagen byr på spennende temaer med dyktige foredragsholdere.
Landskap med hvitveis
Medlemsmøte i vårens tegn. Foto: Clifford Shirly. Mostphotos.com

Kl 18.00-18.45 - Nytt om vaksiner for voksne - Anne Spurkland
Kl 19.15-20.00  - De lange linjers verdenshistorie: Historiens hjul og vannets makt - Terje Tvedt

Anne Spurkland er spesialist i immunologi og transfusjonsmedisin. Hun er professor i anatomi ved UiO og er opptatt av autoimmune sykdommer, cøliaki og Sars-CoV2-viruset. Hun har fått formidlingsprisen ved UiO og Forskningsrådets formidlingspris og hun har utgitt populær-vitenskapelige bøker om immunsystemet, bl.a. Immun. Kroppens evige kamp for å overleve.

Terje Tvedt er historiker, forfatter, dokumentarfilmskaper og samfunnsdebattant. Han har vært professor ved Geologisk institutt, Bergen, og professor i statsvitenskap og i historie ved Universitetet i Oslo. Han har fått bl.a. Forskningsrådets formidlingspris og Fritt ord-prisen. Han har skrevet en rekke fagbøker, bl.a. Historiens hjul og vannets makt.

Vel møtt!