- Det er morsomt å være leder og få folk med på lag. Det er en spennende jobb å være administrerende direktør for Sykehuset Innlandet med fem somatiske og to psykiatriske sykehus, samt flere distriktpsykiatriske sentre, sier Alice Beate Andersgaard, administrerende direktør og gynekolog, Sykehuset Innlandet.

Under årsmøtet i Hedmark legeforening, delte leder Marte Kvittum Tangen ut hedersprisen for 2018 til Erik Arnesen. Arnesen fikk med seg vakre ord fra lederen. I tillegg fikk han med hjem en tegning av Oddmund Mikkelsen og en bukett fargerike blomster.

Hedmark Legeforening ønsker velkommen til kurs ved Scandic hotell Hamar 12.-13. april 2018. Kurset er godkjent med 16 t i fagområde indremedisin i videre-og etterutdanningen for allmennleger.  Ant. deltakere : 60

Kursnr. : L-32603   Se program under vedlegg til høyre på siden her.

Påmeldingsfrist : 25. februar 2018

Lars Duvaland, leder for juss- og arbeidslivsavdelingen i Legeforeningen og styret i Allmennlegeforeningen kommer til Elverum.
De vil gjjerne høre våre innspill om fastlegeordningen. Møt opp - vis engasjement - si din mening om fastlegeordningen i framtida, enten du er fastlege selv, avtalespesialist, sykehuslege, student, turnuslege, bedriftlege, pensjonist, administrasjonslege eller samarbeider med fastleger på annet vis!

Det serveres rundstykker og kaffe/te før møtestart fra ca kl 17.30.

PROGRAM :

kl 18; Innledning
ved 1.landsråd Allmennlegeforeningen Hedmark Martin Chapman og leder i Hedmark legeforening Marte Kvittum Tangen

Kl 18.15 – 19: «En fastlegeordning for framtida»
 ved leder i Allmennlegeforeningen Tom Ole Øren og leder i Jus og Arbeidslivsavdelingen Lars Duvaland

Kl 19 – 19.45: Diskusjon, innspill og spørsmål fra medlemmene

Ingen aktiviteter funnet

Hedmark legeforening har besluttet å dele ut en hederspris hvert år på årsmøtet.
Statuttene for prisen finner du her.
Styret har endret punkt 2a 27.10.2016.

Tidligere mottakere av hedersprisen.

2010: Ruth og Dag Riise

2011: Hans Petter Schjønsby

2012: Ikke utdelt

2013: Per Bjerke

2014: Arne O. Ellingsson

2015: Gabrielle og Geir Erik Nilsen

2016: Berit Werner Eriksen

Omtale i Mitt Kongsvinger

2017: Torkel Bache

2018: Erik Arnesen

Begrunnelse

Det er etablert en kurskomite under Legeforeningens avdeling i alle fylker. Komiteene har ansvar for organisering av kursvirksomhet for primærhelsetjenesten i sitt område slik at praktiserende leger kan få oppfylt de krav til kurs som stilles i videre- og etterutdanningen. Kurskomiteene forutsettes også å arrangere generelle kurs av interesse for alle leger i fylket.

Oversikt over praksiskonsulenter i Sykehuset Innlandet fra Hedmark

• Ragnhild Dybvig, praksiskonsulent ved BUP Hedmark og SI Hamar
  • Kristine Gaarder, praksiskonsulent SI Elverum
  • Dag Sigurd Salicath, praksiskonsulent SI Kongsvinger

Praksiskoordinator er Karin Frydenberg (praksiskonsulent SI Gjøvik).

Ytterligere opplysninger om personell og aktiviteter finnes på "Fastlegesiden" til SI HF.