Verdens største e-helsekonferanse 11. –15. februar 2019 i Orlando, Florida.

Organisasjonen Healthcare Information and Management Systems Society arrangerer konferansen HiMSS19. Dette er verdens største konferanse og utstilling av helseteknologi.

Har du lyst til å øke kompetansen innen e-helse og teknologi? Da er dette noe for deg! Legeforeningen utlyser stipend for inntil åtte leger som ønsker å delta på konferansen.

Hedmark legeforening ønsker velkommen til Hedmarkseminaret for andre gang! Hotell Radisson Blu Trysil, fredag 26. til lørdag 27. oktober 2018.
Mange har ønsket gjentagelse av det vellykkede seminaret i fjor. Derfor blir det seminar i år også - med samme sosiale profil, solid faglig påfyll og god underholdning. Kun 60 plasser - meld deg på i tide!

- Det er morsomt å være leder og få folk med på lag. Det er en spennende jobb å være administrerende direktør for Sykehuset Innlandet med fem somatiske og to psykiatriske sykehus, samt flere distriktpsykiatriske sentre, sier Alice Beate Andersgaard, administrerende direktør og gynekolog, Sykehuset Innlandet.

Under årsmøtet i Hedmark legeforening, delte leder Marte Kvittum Tangen ut hedersprisen for 2018 til Erik Arnesen. Arnesen fikk med seg vakre ord fra lederen. I tillegg fikk han med hjem en tegning av Oddmund Mikkelsen og en bukett fargerike blomster.

Ingen aktiviteter funnet

Hedmark legeforening har besluttet å dele ut en hederspris hvert år på årsmøtet.
Statuttene for prisen finner du her.
Styret har endret punkt 2a 27.10.2016.

Tidligere mottakere av hedersprisen.

2010: Ruth og Dag Riise

2011: Hans Petter Schjønsby

2012: Ikke utdelt

2013: Per Bjerke

2014: Arne O. Ellingsson

2015: Gabrielle og Geir Erik Nilsen

2016: Berit Werner Eriksen

Omtale i Mitt Kongsvinger

2017: Torkel Bache

Begrunnelse

Det er etablert en kurskomite under Legeforeningens avdeling i alle fylker. Komiteene har ansvar for organisering av kursvirksomhet for primærhelsetjenesten i sitt område slik at praktiserende leger kan få oppfylt de krav til kurs som stilles i videre- og etterutdanningen. Kurskomiteene forutsettes også å arrangere generelle kurs av interesse for alle leger i fylket.

Oversikt over praksiskonsulenter i Sykehuset Innlandet fra Hedmark

• Ragnhild Dybvig, praksiskonsulent ved BUP Hedmark og SI Hamar
  • Kristine Gaarder, praksiskonsulent SI Elverum
  • Dag Sigurd Salicath, praksiskonsulent SI Kongsvinger

Praksiskoordinator er Karin Frydenberg (praksiskonsulent SI Gjøvik).

Ytterligere opplysninger om personell og aktiviteter finnes på "Fastlegesiden" til SI HF.