Helsedebatt til sjøs

Den årlige helsepolitiske seilasen mellom Trondheim og Tromsø skjer i år fra 4. til 6. oktober. Ledelse er et sentralt tema på årets konferanse, og vi skal se nærmere på om fryktkultur egentlig er en kamp om ideologi.

Helsedebatt til sjøs
MS Finnmarken

Hurtigrutekonferansen er blitt et begrep langt ut over Legeforeningens interne organisasjonsverden. Mang en helseleder fra Midt-Norge og Nord-Norge har seilt med og reflektert over aktuelle helsepolitiske spørsmål mens MS Finnmarken har loset alle trygt langs leia i Trøndelag, Nordland og Troms.
  Det meste av legeforeningenes ledelse seiler med hele veien, noe som byr på en unik sjanse til å bli kjent med organisasjonen man tilhører. Dialogen er vennlig, engasjert og preget av at man seiler forbi noen av landets aller vakreste kystområder. Tillitsvalgte fra Midt-Norge og Nord-Norge kan delta gratis, og får alle utgifter til reise og opphold dekket. Kurset blir også søkt godkjent for alle spesialiteter som valgfritt kurs.
  Deltakelse fordrer at leder i lokalforeningen eller leder i sekretariatet til NLF Tove Myrbakk har sagt ja. Om så er skal en bare melde seg direkte på konferansen her