Visjon for en bedre primærhelsetjeneste

Rundt 60 samfunnsmedisinere fra hele landet deltok på årsmøtekurset i Bodø i slutten av august. - De små kommunene er dømt til å bli den tapende part hvis det ikke kommer på plass et regionalt fagutvalg som kan bidra til å skape likeverd mellom kommuner og foretak, sa Jarand Gjestland, helsesjef i Sørfold kommune i sin innledning.

Visjon for en bedre primærhelsetjeneste

Nordland Legeforening ønsker på vegne av NORSAM og LSA velkommen til spennende fagpolitiske dager 30. og 31. august i Bodø. Det blir også formøte for samfunnsmedisinere i nord dagen før.

Konferansen skal være på Radisson Blu i Bodø. Her er det forhåndsbooket en del rom og dere må selv kontakte hotellet på telefon 75 51 90 00 og bestille. Oppgi at dere deltar på årsmøtekurset for NORSAM og LSA.

Avtalepris for overnatting med frokost er 1145,-. Obligatorisk dagpakke 30.8 og 31.8 er på kr. 1000,- og blir fakturert sammen med kursavgift på kr. 2500,- etter påmeldingsfristen som er 1.8.12. Middag på Bryggerikaia 29.8 kr 450,- faktureres også for de som skal delta her. Det samme med tapas og operapub 30.8 på kr. 600,-.

Vår lokale entusiastiske komite består av kommuneoverlege i Sørfold Jarand Gjestland, kommuneoverlege i Vestvågøy Betty Pettersen, fastlege og sunnhetsoverlege i Salten Kai Brynjar Hagen og kommuneoverlege i Beiarn Hege Jørgensen. De har spikret sammen et spennende program som skal prøve å skue litt inn i den samfunnsmedisinske fremtiden. Samhandlingsreformen er i gang og mange kommuner er kommet godt i gang med å finne gode løsninger, men utfordringene er også store. Spesielt for de minste kommunene. Bli med og sett ditt preg på debatten.