Kurs

Her publiseres informasjon om kurs

• År: Måned:

17 sider. Side 1 av 1

Rekkefølge:

Klinisk Emnekurs i Psykiatri

Har du kjent deg usikker i møte med pasienter som truer med selvmord? Eller lurt på hvordan folk kan motiveres til å røyke mindre og trene mer? Skulle du gjerne visst hvordan du kan bidra til å endre et tankemønster? Synes du samtaler om skam, krenkelser og psykiske traumer kan være utfordrende? Er ikke førerkortkrav og andre lovkrav det morsomste du vet? Har du følt deg utilstrekkelig når det oppstår en krise?

Da er dette emnekurset for deg! Her vil du få praktiske tips til å håndtere mye av hverdagspsykiatrien i allmennpraksis. Vi lover læringsutbytte, fine omgivelser og nydelig mat - og satser på godt skiføre!

Velkommen til Oppland legeforenings emnekurs i psykiatri på Ilsetra på Hafjell 13.-15. februar 2019!

Emnekurs i Nefrologi

I samarbeid med nefrologer på Sykehuset Innlandet Lillehammer ønsker Oppland legeforenings kurskomité velkommen til Emnekurs i Nefrologi på Quality Hotell Strand på Gjøvik 6.-7. november 2018. Kurset er godkjent med 15 timer i fagområdet Nefrologi for videre- og etterutdanning i allmennmedisin. Antall deltakere 50. Hotellet har egen SPA-avdeling så benytt muligheten for å ta et avslappende bad, en behandling eller benytt hotellets treningsfasiliteter.

Klinisk emnekurs i Gynekologi L-32504

Oppland legeforenings kurskomité arrangerer Klinisk Emnekurs i Gynekologi på Pellestova, Hafjelltoppen, 15.-17. februar 2018 Kurset er godkjent med 17 timer i fagområdet Gynekologi for videre- og etterutdanning i allmennmedisin. Antall deltakere 45. Det er lagt opp til lange lunchpauser, så her blir det mulighet for å ta seg en tur til fots, på ski eller i alpinanlegget. Alternativt kan du ta med deg ei god bok å lese i foran peisen.

Klinisk Emnekurs i Infeksjonsmedisin

Oppland legeforenings kurskomité arrangerer Klinsik Emnekurs i Infeksjonsmedisin på Ilsetra, Hafjelltoppen, 16.-18. februar 2017 Kurset er godkjent med 17 timer i fagområdet infeksjonsmedisin for videreutdanning og etterutdanning i allmennmedisin. Antall deltakere 45. Det er lagt opp til lange lunchpauser, så her blir det mulighet for å ta seg en tur til fots, på ski eller i alpinanlegget. Alternativt kan du ta med deg ei god bok å lese i foran peisen.

Klinisk emnekurs i akuttmedisin 21. -22. september 2016

Oppland legeforenings kurskomité skal, i samarbeid med senter for simulering og pasientsikkerhet ved NTNU Gjøvik og Preshospitale tjenster i Sykehuset Innlandet, arrangere kurs i akuttmedisin. Sted : NTNU Gjøvik. Kurset er arrangert etter samme mal tre ganger tidligere, og vi har fått masse positive tilbakemeldinger fra deltakerne.  Kurset er godkjent med 18 timer/poeng i fagområdet akuttmedisin for videre- og etterutanning i allmenmedisin.

Klinisk emnekurs i indremedisin -Kardiologi for allmennleger

Klinisk emnekurs i indremedisin Kardiologi for allmennleger i regi av Hedmark legeforening

Tid: 7. og 8. April 2016 Sted: Scandic Hotell Hamar

Antall deltagere: 60

Godkjenninger: Allmennmedisin videreutdanning: Emnekurs: 16t i fagområde indremedisin. Etterutdanning: Klinisk emnekurs: 16t i fagområde indremedisin.

Emnekurs i Hudsykdommer

Oppland legeforenings kurskomité arrangerer Emnekurs i Hudsykdommer på Ilsetra, Hafjelltoppen, 21. -23. januar 2016. Kurset er godkjent med 15 timer i fagområde hudsykdommer for videreutdanning og etterutdanning i allmennmedisin. Det er lagt opp til lange lunchpauser, så her blir det mulighet for å ta seg en tur til fots, på ski eller i alpinanlegget. Alternativt kan du ta med deg ei god bok å lese i foran peisen.

Grunnkurs B EU-kurs 2

Oppland legeforenings kurskomité arrangerer igjen Grunnkurs B EU-kurs 2. Det foregår tradisjon tro på Ilsetra, Hafjelltoppen, Øyer. Dato 19.-23. januar 2016. Det er lagt opp til lang pause i forbindelse med lunchen hver dag. Hafjell har noe å by på både for den som liker alpint og langrenn. Eller man kan ta turskoene fatt i supre fjellomgivelser.

Emnekurs i Endokrinologi

Årets "årsmøtekurs" er emnekurs i endokrinologi. Det  arrangeres i samarbeid med noen av Sykehuset Innlandes spesialister og holdes på Maihaugen 10.-11. juni 2015.  Det oppfordres til å være med på årsmøtet, som også skal være på Maihaugen, 10. juni kl 18.

Emnekurs i Pediatri Ilsetra feb. 2015

Vinterens "Ilsetra-kurs" går av stabelen 12.-14. februar 2015. Denne gang er det Emnekurs i Pediatri. Det blir som vanlig gode pauser med mulighet for frisk luft. Så gi deg med på kurs og ta med deg den typen ski du foretrekker.

Grunnkurs B EU-kurs 2

Oppland legeforenings kurskomité arrangerer igjen Grunnkurs B EU-kurs 2. Det foregår tradisjon tro på Ilsetra, Hafjelltoppen, Øyer. Dato 10.-14. februar 2015 Det er lagt opp til lang pause midt på dagen hver dag. Hafjell har noe å by på både for  den som liker alpint og langrenn. Eller ta turskoene fatt i supre fjellomgivelser.

Klinisk emnekurs i akuttmedisin 24.-25. sept. 2014

Oppland legeforenings kurskomité skal, i samarbeid med Høgskolen i Gjøvik og Preshospitale tjenster i Sykehuset Innlandet, arrangere kurs i akuttmedisin ved simuleringssenteret på Høgskolen i Gjøvik. Kurset er arrangert etter samme mal to ganger tidligere, og vi har fått masse positive tilbakemeldinger fra deltakerne.  Kurset er godkjent med 18 timer/poeng i fagområdet akuttmedisin for videre- og etterutanning i allmenmedisin.

Kurs om kognitiv terapi på Skogli, Lillehammer

Kurs om kognitiv terapi ved prof. Ingvard Wilhelmsen                                                                   Tid: 28. mars 2014. Sted: Skogli helse- og rehabiliteringssenter AS, Lillehammer

Emnekurs i Urologi 13.-15. februar 2014

Oppland legeforenings kurskomité arrangerer Emnekurs i Urologi på Ilsetra, Hafjelltoppen, 13. -15. februar 2014. Kurset er søkt godkjent med 16 timer i fagområde urologi for videreutdanning og etterutdanning i allmenmedisin. Det er lagt opp til lange lunchpauser, så her blir det mulighet for å ta seg en tur til fots, på ski eller i alpintanlegget. Alternativt kan du ta med deg ei god bok å lese i foran peisen.

Emnekurs i Urologi

Klinisk emnekurs i urologi holdes på Ilsetra 13.-15. februar 2014. Sett av helgen til vinterens beste kursopplegg ! Her blir det, i tillegg til interessant kurs, mulighet for fine turer i langrennsløyper og alpintbakkene i Hafjell. Mer informasjon kommer.

Din påmelding er mottatt

Dette er en bekreftelse på at påmeldingen din er korrekt utført, mottatt og registrert. Ved spørsmål kontakt sekretær/kurskoordinator på e-post kurs.opplandlegeforening@gmail.com

Farmakologikurs 6.-7. juni 2012

Oppland legeforening i samarbeid med Avdeling fro klinisk farmakologi ved St. Olavs hospital inviterer til:

-Klinisk emnekurs på 15 timer 6. og 7. juni for leger

-Dagskurs for medarbeidere på legekontor 7. juni