Legeforeningen i samarbeid med Dataforeningen ønsker å kartlegge legers kompetanse og interesse innen digitalisering av helsesektoren. I første omgang som en pilottest i Helse-Midt regionen. Målet er å få økt innsikt i hva vi trenger av kunnskap innenfor helse og digitalisering, slik at vi kan utvikle kurs eller andre tilbud.

Til det trenger vi noen teknologientusiaster og/eller inbitte motstandere til å delta i en workshop:

Sted: Kunnskapssenteret KM 11
Dato: 25.06.2019, kl. 15.30 – 1730.

Er du interessert i å bidra?
Det blir servert pizza.

Sør-Trøndelag legeforening inviterer til klinisk emnekurs i kardiologi.
Kurset består av et nettkurs og et dagskurs.

NB! Alle må ta nettkurset før dere kommer på Britannia på dagskurs den 2. mai!
Kursbevis må fremvises/medbringes.

Link til nettkurset: https://kursinord.no/events/3/EKG01

Stemningsfullt på Litteraturhuset da Helle Hein tok turen for å snakke om Primadonnaledelse.

I overkant av 70 medlemmer tok turen for å høre Helle Hein snakke om de 4 arketypene hvor primadonnaene er en av dem. Hva kjennetegner dem og hvordan leder du dem? Hun la særlig vekt på følgende spørsmål for å kategorisere hvor man tilhører: hva er det som gir deg det største kicket i ditt arbeid?

Hun la fram årelang vitenskapelig forskning på en humoristisk måte som fikk oss til å le godt vel og lenge. Prosjektet hennes førte til utvikling av en ny motivasjonsteori, hvor hun skiller mellom fire arketyper av høyt spesialiserende medarbeidere, som har hver deres motivasjonsprofil, drivkrefter og ledelsesbehov. Et særlig bidrag til de eksisterende motivasjons- og ledelsesteorier har vært utviklingen av Primadonnaen som arketype. Primadonnaen er drevet av et kall og et brennende ønske om at gjøre en forskjell for en høyere sak. Derutover har prosjektet resultert i utviklingen av en ny flow-teori med helt nye tanker om både flow og kreativitet.

Dersom dere ønsker mer informasjon om hennes arbeid, kan dere gå inn på nettsiden: https://hellehein.dk/
En guide for arketype-bestemmelse finner dere her: https://hellehein.dk/wp-content/uploads/2017/05/GUIDE_TIL_ARKETYPEBESTEMMELSE.pdf

ÅRSMØTET ER FULLTEGNET!!

Sør-Trøndelag legeforening inviterer til vårtreff og årsmøte på ærverdige Britannia hotell for alle våre medlemmer.

Dato: 2. mai 2019 kl. 18.00.

I år har vi vært så heldige å få med oss Ole Petter Hjelle som er en av norges beste foredragsholdere!
Ole Petter Hjelle er ikke bare lege, hjerneforsker og toppidrettsutøver, men en fantastisk formidler. Han trollbinder publikum med et unikt engasjement, og etterlater lyttere higende etter mer. Nå vil han lære oss å gjøre det samme. Hans inspirerende foredrag gir konkrete og verdifulle råd om hvordan å bli en bedre formidler. Han bruker funn fra nyere hjerneforskning til å vise og forklare deg hvordan du kan fange lytterens oppmerksomhet og holde på den, en egenskap som er høyaktuell i vår tid. Hva er vel budskapet verdt om ingen lenger lytter?

Ingen aktiviteter funnet