Årets landsstyremøte: Fellesskap og debatt

Legeforeningen inviterer delegater, gjester, medlemmer og observatører til landsstyremøte i Oslo 28.–30. mai.
Soria Moria hotell utsikt fra atriet. Foto: Soria Moria
VAKKER UTSIKT: Velkommen til årets landsstyremøte på Soria Moria Hotell. Foto: Soria Moria Hotell

I år gjennomføres landsstyremøtet på toppen av Oslo, i Legeforeningens egen «storstue» – Soria Moria Hotell. Vi legger opp til tre dager med gode diskusjoner, samtaler og sosialt samvær.

I år har vi gjort en endring ved å flytte den helsepolitiske debatten ut av saklisten for landsstyremøtet og ned til Vippa. Vippa ligger ytterst på Vippetangen i Oslofjorden. Vi setter opp busser fra Soria Moria ned til Vippa tirdag ettermiddag, etter åpningsmøtet, lunsj, konstituering av landsstyremøtet og behandling av saker. Etter debatten på Vippa fortsetter vi med mat, mingling og underholdning samme sted.

Hallen hvor Vippa ligger ble tidligere brukt til å lagre matvarer fra hele verden. Nå har den ni boder der det tilbys bærekraftig og mangfoldig mat og drikke som en del av Oslos voksende matlandskap. Vi tilbyr en smak fra alle bodene.

Vippa sier om seg selv: «Vi strever etter å alltid bruke råvarer som er etisk og miljømessig produsert, og det er viktig at vi kjenner menneskene bak. Hovelsrud, Ramme og Bergsmyrene, er noen av gårdene vi er stolte av å samarbeide med. Vi mener at mat er en fin måte å bringe mennesker sammen, og vi jobber aktivt for å skape et mangfoldig og spennende sted.»

Onsdag blir det festmiddag på Soria Moria, med påfølgende muligheter for en sving på dansegulvet.

Medisinstudentenes humanitæraksjon (MedHum) pågår i 2023/2024, og de vil være til stede på Soria Moria onsdag 29. mai. Her vil de engasjerte medisinstudentene ha stand, presentere årets prosjekt for landsstyret og samtidig benytte anledningen til å samle inn penger.

Årets aksjon er i samarbeid med Adina-stiftelsen og prosjektet «Unlocking Abilities» i Nord-Uganda.

Påmeldingsfristen til landsstyremøtet for medlemmer og observatører er 18. april.