PUBLIKASJON I LANCET

18.10.18 ble en ny, viktig artikkel av bl.a. Stein Kaasa, Jon Håvard Loge og Tonje Lundeby publisert i LANCET ONCOLOGY COMMISSION. Artikkelen omhandler integrasjon av onkologi og palliasjon i land med høy til middels inntekt. Altså svært aktuell for oss alle som driver med palliativ medisin i Norge.

Samtidig kan vi gjøre oppmerksom på en annen artikkel fra samme tidsskrift med publikasjon fra april 2018: Rapport om palliasjon fra land med lav til middels inntekt: Alleviating the access abyss in palliative care and pain relief - an imperative of universal health coverage: The Lancet Commission Report: https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(17)32513-8/fulltext

Og til slutt, om dette sporer til mer lesing om emnet, legger vi ved lenke til innholdsfortegnelsen i siste Lancet Oncology; her er mange artikler om integrasjon.